Hur gör vi nu.

Sv: Hur gör vi nu.

Jag har haft samma problem med min shettis, har nu gett henne rapsolja i tre veckor och det har hon börjat svara på nu (det var min vet som rekommenderade det). Ska även ge henne lite lusern pellets nu provade med en näve igår och hon tyckte det var supergott!!. Hon får även en 1/4 paket bakjäst och proviva juice. Hon fick visserligen ett lindrigt anfall och jag har inte släppt henne på något gräs sedan dess.. hon går i en grushage och äter ca fem kilo hö om dagen ( mer får jag inte i henne) men det tar nog lite tid innan dom kommer i form igen speciellt om dom är lite till åren med. En tandkoll kan ju också vara bra och träckprov är ju inte fel det heller!

lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 640
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa... 2
Svar
35
· Visningar
3 929
L
Hästvård ..om någon inte lyssnar när man ger tips? Min syster har en shettis som är väldigt bukig och väldigt mager över rygg och revbenen...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Kallebus
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip... 2
Svar
25
· Visningar
7 560
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår