Hur hade du gjort?

Bukefalos 30 år!

Sofie.S

Trådstartare
Bakgrund till frågan: Du är sjukskriven mån-tors pga förkylning. Du hade bett om ledigt på fredag för en tillställning som är utomhus och beräknas pågå i en timma. Om du på torsdagen känner att du är för sjuk för att jobba heldag men tillräckligt pigg för att kunna titta på tillställningen i en timma, hade du: fortsatt vara sjukskriven på fredagen eller friskanmält och tagit semester på fredagen?

Jag är precis som @Red_Chili en sån som inte sjukanmäler om jag har semester för att det blir för meckigt, så jag hade för egen del låtit semestern stå kvar. Men håller även med @MiniLi om att ifall du är för sjuk för att göra det du egentligen hade planerat så ska du ju sjukanmäla dig.

Bakgrund till frågan: Du är sjukskriven mån-tors pga förkylning. Du hade bett om ledigt på fredag för en tillställning som är utomhus och beräknas pågå i en timma. Om du på torsdagen känner att du är för sjuk för att jobba heldag men tillräckligt pigg för att kunna titta på tillställningen i en timma, hade du: fortsatt vara sjukskriven på fredagen eller friskanmält och tagit semester på fredagen?
Hade fortsatt varit sjuk om jag mår så pass att jag inte hade orkat jobba eller göra annat den dagen för att vila upp mig inför tillställningen. Är jag sådär mitt emellan, att jag känner mig bättre så hade jag låtit semestern vara kvar.

Jag hade sjukanmält mig på fredagen. Ingen kommer att tacka dig för att du spenderar semesterdagar när du egentligen bör vara sjukskriven.

Tagit semesterdagen, vanliga sjukskrivningar som för förkylning är inte till för att man ska gå på nöjen, som här en planerad tillställning.
Fråga om jobba halvdag o halv semesterdag. Hinna med tillställningen, man kan ju liksom inte vara sjukskriven för att man vill orka med en nöjestillställning.

Jag hade sjukanmält mig på fredagen. Ingen kommer att tacka dig för att du spenderar semesterdagar när du egentligen bör vara sjukskriven.
Men då kan man ju göra lite vad man vill under en sjukskrivning ( som här en tänkt kort sjukskrivning för en smittsam förkylning) under förutsättning att man orkar med det men känner att man inte orkar jobba heltid?

Men då kan man ju göra lite vad man vill under en sjukskrivning ( som här en tänkt kort sjukskrivning för en smittsam förkylning) under förutsättning att man orkar med det men känner att man inte orkar jobba heltid?
Ja alltså, det beror inser jag lite vad den här "tillställningen" på en timma är för något.

Tillställningen är väl ett rent nöje antar jag? Nöje- semester ( under förutsättning fortfarande att en kortare förkylnings sjukskrivning diskuteras)
Ja alltså. Är det nivå gå på bio hade jag ju ställt in tillställningen och varit hemma sjuk.
Är det nivå mitt barn tar studenten och det är en gång det händer i livet och jag behöver bara hålla ihop det en timme max och sen kan jag gå och lägga mig och vila igen hade jag sjukanmält mig.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka