Hur hade du reagerat?

Jag tycker hela den hypotetiska historien är väldigt märklig. Jag försöker tänka mig in i den och kan liksom inte ens se hur det kan hända min partner - det hade nog fasen varit större risk att jag inte hade kunnat bete mig. Jag blir barnsligt provokativ av stiffa människor

Det där skulle ju aldrig hända så jag kan liksom inte föreställa mig det. Skulle väl fundera om han fått ett psykbryt, tumör, 40-årskris, blivit utbytt av aliens eller något... Gissar att jag skulle förlåta (vad det nu är att förlåta)... :D

Jag är uppväxt i en familj med alkoholproblem och är extremt känslig för folk som blir obefogat packade. Jag tål att folk blir salongsberusade och lite höga i hatten, men när man når den punkten där personen inte minns något dagen efter, försöker kissa i garderoben i tron att det är en toalett, inte kan förflytta sig för egen maskin utan att trilla till höger och vänster och måste behandlas som ett litet barn för att personen inte kan ta hand som sig själv, där går gränsen. Det är sånt som händer när man är 20- och ännu inte riktigt fattar vart ens gräns går, sånt tycker jag inte händer "utan vidare" när man är så pass vuxen som man förväntas vara när man är 40+. Jag hade tagit ett allvarligt snack med personen och gjort det extremt klart att om detta visar minsta tillstymmelse till att hända igen så är det tack och hej för min del.

Man behöver ju inte styra upp det som att säga stopp utan bara avveckla kvällen helt enkelt.
Vi har ingen aning om hur mycket de försökt att avveckla kvällen. Det är dock nåt helt annat än att säga att de borde ha försökt stoppa honom.

Man behöver ju inte styra upp det som att säga stopp utan bara avveckla kvällen helt enkelt.
Tänkte detsamma. Jag utgår från att TS partner inte hade en flaska vodka med sig i övernattningsväskan så den sprit som funnits att tillgå borde varit värdparets. Om jag märkt att en gäst börjar bli berusad hade jag personligen inte sett några problem med att stoppa undan konjaksflaskan.

Jag trodde att han stannade upp själv, har han supit med dom så borde dom väl ha märkt att det hållet på att bli för mycket och sagt stopp..

Bara det tycker jag är jättemärkligt.
Stanna uppe och hiva konjak när ens partner går och lägger sig.
Tanken var kanske bara litegrann, som kanske blev lite mera. Då det slår till snabbt och man kanske inte är van vid så starkt så kanske han inte hann märka så mycket innan det vart för mycket.

Om jag skulle upp tidigt för att jobba hade jag blivit irriterad på att vännerna väckte mig. Vad ska jag göra som inte de kan göra liksom? Det är ju de som har suttit och supit med partnern och inte jag.
Om jag hade supit ner mig totalt hade jag förutsatt att min partner skulle bli underrättad. Eller min syrra om det var henne jag var med. Känns helt naturligt för mig.

Bara det tycker jag är jättemärkligt.
Stanna uppe och hiva konjak när ens partner går och lägger sig.
Njaa jag tycker inte att det är så märkligt, klart man ska få umgås vidare även om ens partner är trött? Om man inte med att hiva menar att bli oförmögen att ens koordinera ett toabesök, det hade jag också tyckt var knas

Trådstarten: Asså jag tycker det är rätt vettigt snacka lite om de man ska till om den ena känner dem lite mer väl som i fallet i trådstarten eller @Alexandra_W s farmor :). Jag har en farmor som är lite likadan ibland! Sen har jag vänner som är lite blyga och som kanske kan uppfattas som ogina/ dryga därmed, och sånt säger jag också till om! Tycker inte sånt är att klappa sin +1 på huvudet, snarare info som jag själv gärna hade velat ha, och som hade kunnat hjälpa mig på vägen när jag skapar mig en egen uppfattning om en person.

Och sen med fyllan jaaa svårt att säga annat än en gång ingen gång. Hade såklart dött lite halvt av skam och om jag hade fått såna skamkänslor om och om igen hade det börjat påverka mitt eget beteende, hade känt att jag behövt uppfostra den jag var tillsammans med, och en sån relation känns sjukt njaaaaaaaaa.

Tanken var kanske bara litegrann, som kanske blev lite mera. Då det slår till snabbt och man kanske inte är van vid så starkt så kanske han inte hann märka så mycket innan det vart för mycket.

Men 40 + kom igen.
Okej om det varit en ungdom men detta blir ju bara patetiskt.
Enda anledningen jag skulle accepterat var medicin som tagits upp innan.

Hade jag varit på en tillställning med en partner där jag inte känner någon som hade jag gått och lagt mig med min partner inte hinkat sprit på egen hand.
Hela grejen känns bara wtf.

Vi har ingen aning om hur mycket de försökt att avveckla kvällen. Det är dock nåt helt annat än att säga att de borde ha försökt stoppa honom.
Nej vi vet ju inte ens om det har hänt i verkligheten. Jag menar inte att allt ansvar ligger på sällskapet (ibland går det inte att hejda en persons supande) men som dryckessällskap kan man ändå påverka. Särskilt om man är värd och bjuder på spriten (som kan tänkas vara fallet).

Njaa jag tycker inte att det är så märkligt, klart man ska få umgås vidare även om ens partner är trött? Om man inte med att hiva menar att bli oförmögen att ens koordinera ett toabesök, det hade jag också tyckt var knas

Trådstarten: Asså jag tycker det är rätt vettigt snacka lite om de man ska till om den ena känner dem lite mer väl som i fallet i trådstarten eller @Alexandra_W s farmor :). Jag har en farmor som är lite likadan ibland! Sen har jag vänner som är lite blyga och som kanske kan uppfattas som ogina/ dryga därmed, och sånt säger jag också till om! Tycker inte sånt är att klappa sin +1 på huvudet, snarare info som jag själv gärna hade velat ha, och som hade kunnat hjälpa mig på vägen när jag skapar mig en egen uppfattning om en person.

Och sen med fyllan jaaa svårt att säga annat än en gång ingen gång. Hade såklart dött lite halvt av skam och om jag hade fått såna skamkänslor om och om igen hade det börjat påverka mitt eget beteende, hade känt att jag behövt uppfostra den jag var tillsammans med, och en sån relation känns sjukt njaaaaaaaaa.

Absolut kannan det, jag skulle dock inte gjort det.
Nu har det ju uppenbarligen inte rört sig om att ta något glas lite sällskapligt sådär om han inte blev drogad.

Där håller jag helt med.
Jag skulle själv uppskatta att få veta eftersom min humor inte går hem överallt.

Jag skulle inte vilja bli meddragen till folk som inte kan uppskatta mig för den jag är och hade jag varit partnern som fått höra detta hade jag avstått besöket faktiskt.

Och angående fylleriet, hade min partner supit sig till (typ) medvetslöshet och varit på gång att pissa i en garderob hade jag bett honom att söka hjälp för det är inte normalt för honom. Redlöst berusad kan han bli (om än sällan), men inte så pass att han däckar eller nästan pissar i en garderob.

Jag har svårt att tänka mig att ett sånt beteende och sån attityd kommer som en blixt från en klar himmel. Inte när man är 40 år.
Men, om det nu gjorde det, så skulle det krävas ganska mycket för att jag skulle fortsätta vara i den relationen.
Dessvärre är min erfarenhet att sånt där beteende bara är toppen av ett isberg.
Det låter som det finns problem med missbruk i bakgrunden.
Jag hade inte fixat en sån relation, faktiskt.

Varför ska partnern stanna kvar för hos denne okända människor, är jobbet nära vännerna annars undrar jag över hur denna situationen.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 970
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 800
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 122
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II