Jag tycker att det är skillnad på att visa känslor och fylleångestgråta. Det sistnämnda handlar mer om egoism än ånger inför den andra personen.
Word!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det är skillnad på att visa känslor och fylleångestgråta. Det sistnämnda handlar mer om egoism än ånger inför den andra personen.
Nej för jag skriver inte bara om dig där, jag tycker allmänt att folk kastar bort en bra relation för lätt om det är kört för ett misstag. Och jag tycker det är kallt och rått att kasta bort någon för ett misstag.
Jag tycker faktiskt att lite får man tåla i ett förhållande, tex att partnern nångång kommer råka dricka för mycket och göra bort sig. Annars får man ju träffa en nykterist om det är så hemskt.
Alltså, när jag skriver man så menar jag allmänt folk, alla helt enkelt. Är väl inte så svårt att förstå. Jag tycker inte människor, folk, personer ska kasta bort en kärleksfull bra relation för ett misstag. Så, förstår du nu?Fast du skriver man, en relation kastar man inte bort osv.
Vem är då man?
Alltså, när jag skriver man så menar jag allmänt folk, alla helt enkelt. Är väl inte så svårt att förstå. Jag tycker inte människor, folk, personer ska kasta bort en kärleksfull bra relation för ett misstag. Så, förstår du nu?
Bara för att jag inte tycker som dig med andra ord. Därför tycker du att det är dömande för att du råkar vara en av dom som jag då dömer. Visst, inga problem. Jag står för den åsikten. Jag tycker det är fel helt enkelt.Jag förstår utmärkt och tycker fortfarande det låter väldigt dömande mot andra.
Bara för att jag inte tycker som dig med andra ord. Därför tycker du att det är dömande för att du råkar vara en av dom som jag då dömer. Visst, inga problem. Jag står för den åsikten. Jag bryr mig iallafall om mina nära och kära mer än så, jag kastar inte bort en person jag tycker om för ett misstag. Upprepas det däremot gång på gång så ja, men inte för en gång.
Nej men ojdå, här tar vi i. Jag står faktiskt fortfarande för den åsikten vad du än skriver om mig. Du är säkert en trevlig och varm person i andra lägen men när det gäller nära och kära verkar du väldigt rå och kall enligt mitt tycke. Jag går bara på vad du skriver. Det är det jag reagerar på och du kan inte kräva att folk inte ska reagera på det du skriver.Nej, för att du kall er en person rå och kall utan att känna människan öht. Du gör bedömningen efter att ha läst några inlägg där personen har andra åsikter än du.
Oj, gäller att vara tålig då. Att inte visa känslor osv över misstag som görs. Att tappa respekt för någon som visar känslor är lågt och lite kallt tycker jag.
Nej men ojdå, här tar vi i. Jag står faktiskt fortfarande för den åsikten vad du än skriver om mig. Du är säkert en trevlig och varm person i andra lägen men när det gäller nära och kära verkar du väldigt rå och kall enligt mitt tycke. Jag går bara på vad du skriver. Det är det jag reagerar på och du kan inte kräva att folk inte ska reagera på det du skriver.
Jag skriver inte vad andra tycker, jag skriver hela tiden att JAG tycker så, JAG tycker det är kallt. Det är vad jag tycker.DU tycker det är lågt och kallt. Fine. Men gör dig inte till talesperson för den allmänna uppfattningen, är du snäll. Det är ingen absolut sanning för att det är din åsikt. Det är ingen måttstock.
Ja, och? Jag anser inte att det är mesigt eller löjligt eller fel att visa känslor, att vara känslofylld överlag en period som är jobbig. Det är inget jag ser som fel. Sen vet jag att vissa bara vill ha en stark typ som inte reagerar så starkt men det är ju olika. Jag ändrar dock ändå inte åsikten att människor får lov att ha en dålig period i livet utan att förlora folk dom älskar.Böla och stimma över ett misstag som ovan får mig att bli helt avtänd. Det är inget jag kan påverka, kärleken dör då det inte är en människa jag skulle vilja dela mitt liv med.
Jag ändrar dock ändå inte åsikten att människor får lov att ha en dålig period i livet utan att förlora folk dom älskar.
Men hallå, vi är olika. Jag ändrar ändå inte min åsikt om att det är rått det du skriver om relationer. Att det är så lätt att kasta bort en du älskar för att den har gjort ett enda misstag på ett år.Eller så är du och jag bara olika.
Det är möjligt att det finns situationer som du skulle se som en riktig deal breaker som jag skulle tycka att det är ju ingen bigie alls.
Som sagt, som jag skrivit innan. Då bör man vara med en nykterist isåfall om man har en sådan åsikt. Misstag med alkohol kan alla göra, alla som dricker kan göra en felbedömning en gång.Jag har ett väldigt smalt synsätt när det kommer till alkohol pga av mina tidigare upplevelser. Du har antagligen en helt annan historia. Jag gör mina val för att må bra, du gör dina.
End of story
Men en gång under hela året gör personen en felbedömning och blir känslofylld och reagerar lite starkt kanske, det är inte energitjuvar enligt min åsikt. Det handlar om att vara mänsklig, alla gör misstag. Ingen går igenom livet utan att överreagera på någonting, eller utan att göra en felbedömning en gång.Självklart riskerar jag, som energitjuv, att förlora människor i min närhet som inte har råd att låta sig tanka energi ur. Det handlar ju om egen överlevnad.
Det handlar inte om att inte visa känslor. Det handlar om fylleångestkänslor som har sitt ursprung i självömkan.Sen vet jag att vissa bara vill ha en stark typ som inte reagerar så starkt men det är ju olika.
Men allvarligt, en gång. Alkohol skapar ångest, den är en grund för det ofta. Det är knappast planerat att vara känslosam efter att man druckit för mycket. Det så kroppen och hjärnan kan reagera på alkohol speciellt om då partnern är upprörd över ens beteende.Det handlar inte om att inte visa känslor. Det handlar om fylleångestkänslor som har sitt ursprung i självömkan.
Detta handlar liksom om en gång i en annars vad jag antar som felfri relation. Uppenbarligen så är han inte någon energitjuv, ingen självömkande alkoholist utan en person som råkade dricka och göra bort sig en gång.
Igen då då upprepar jag mig igen. Det är inte något konstigt att göra slut med någon som regelbundet inte kan hantera alkohol men som ändå envisas med att dricka. Att en gång göra en felbedömning är inte fel tycker jag.Då måste jag fråga eftersom det ju verkar helt tabu att jag får ha detta som dealbrejker, med alkohol.
Det var en otroligt dålig jämförelse faktiskt. Sämre är svårt att hitta. Som att säga att har man krockat pga en felbedömning där en gång så ska man aldrig mer få köra bil för att ett misstag gjordes. Backa in bilen i en stolpe typ så är det kört. För misstag får inte göras.Byt alkohol mot en bra smäll på käften. Fortfarande lika accepterat? Känslokall och hård som inte accepterar och går vidare?
Att dricka för mycket en gång och däcka är inte att jämföra med att smälla någon på käften.
Jag tror att vi pratar om olika saker. Eller uppfattar det olika. Jag upplever en skillnad i känslouttryck hos någon/vem som helst som blivit för full jämfört med en person som har alkoholproblem och blivit för full.Men allvarligt, en gång. Alkohol skapar ångest, den är en grund för det ofta. Det är knappast planerat att vara känslosam efter att man druckit för mycket. Det så kroppen och hjärnan kan reagera på alkohol speciellt om då partnern är upprörd över ens beteende.
Det fungerar inte direkt så att man aldrig får fylleångestkänslor ifall man inte har någon grund i självömkan som helt nykter. Ingen är liksom helt garanterat fri från sådana känslor.
Detta handlar liksom om en gång i ett annat vad jag antar som felfri relation. Uppenbarligen så är han inte någon energitjuv, ingen självömkande alkoholist utan en person som råkade dricka och göra bort sig en gång.