Hur hållbara är Wintec?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 579
Sv: Hur hållbara är Wintec?

*kl*

Jag har sålt min ena Wintec 500 nu i år och den var 7 år, och utan några skador.

Nu har jag en kvar av deras gamla modell, SPORT, och den är +20 år, och utan några större skador...underbar att rida i.
Enda problemet är att jag inte har någon häst just nu som behöver den sadelstorleken.

Jag har även en av deras lädersadlar, fast då heter dom Bates, och den ser nästan ut att vara i nyskick trots att den är 14 år...

sissu skrev:
I wintec wide följer det med tre järn i mellan 110 -ca 125 grader.

I de andra wintec medföljer endast ett järn om man köper ny.

Någon som har koll på graderna när det gäller svart och blått järn ?
Normal och något vidare än normal alltså.

Jag får en känsla av att Wintec CC Cairsadlarna ligger lite väl högt över hästen (mycket luft) utan att den är för smal.

Är det en känsla ni andra också har eller har jag bara sett sadlarna på fel sorts ryggar månne ?

Den kanske lägger sig närmare hästen efter en stunds ridning då den blir varm :idea:

Någon som har en bild på en sadel som ligger bra (där man ser snett framifrån hur den ligger vid manken)

Senast ändrad av en moderator:

melev skrev:
Någon som har koll på graderna när det gäller svart och blått järn ?
Normal och något vidare än normal alltså.

)
vad är det för grader och järn som ni pratar om?

hälsn "tröga" Lundborg :D

Jag har haft en CC med Cair, skitbra sadel!! Ett tips bara om du köper en som är i "leather look" är att du har otöjbara stigläder (jag köpte ett par på h**ks för 200 kr) på sadeln för annars kan den bli lite "hal" just där stiglädret sliter i sadeln. (Det blir som hal plast nästan)
Men jag tror att en Wintec är en jätte bra investering om du skall ha den till ridskola!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 708
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 859
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka