Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

För första gången i mitt liv så har jag ingenting jag inte använder varje vecka. Mitt bohag får plats i två resväskor och i början var det panikartat men ni anar inte hur FRI det får mig att känna mig. Prylar ger mig ångest.
Just nu tar mitt jobb mig till olika platser hela tiden så det passar subert att ha det så här. Men om några år kanske det låter annorlunda

Åh, vad härligt det låter!!

Men, kanske en dum fråga, men har du ingenting kvar sen du var liten o så då? Eller det står någon annanstans och "räknas inte"?

Jag har också börjat få lite ångest av att ha för mycket skit, så försöker att inte ha så mycket, men har ju en del kvar "hem-hemma" hos pappa sen jag var liten och det tänker jag inte göra mig av med.

--------------

Mer allmänt;

Som jag skrev innan så är jag ingen pryl-samlare längre. Pv är en hamster, men det är mest "normala" grejor...

Pappa däremot... Han har sin motorcykel i vardagsrummet + diverse bildelar utspridda i huset och så en kamin på altanen som ska sättas in i huset någon gång...^^.

//r
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Jag kan bara hålla med. Var sak på sin plats tack och inte en massa onödiga saker :)

Måste inflika att det så gott som alltid är nästan tiptop här hemma. Det ligger inte en massa andra grejer framme (tidningar eller annat skräp).

Men då bildelarna är inne så har de ingen egen plats och då blir det som det blir :nailbiting:
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

KL

Har en slagborr liggande på toalettgolvet, kan ju hända att den behövs en dag när magen är stenhård?!?
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Det paminner mig om killen som hade ett motorblock pa matbordet nar Maken och jag kom for att titta pa valpar.:p

Fullt normalt i mina ögon, säger hon som renoverade sin växellåda på köksbordet :o

Jag har ett växellådsdrev som i närmare 25 år (och genom ett antal flyttar) alltid bott på badrumshyllan. Då vet jag var det finns den dagen jag behöver det och JA det passar till jänken jag har idag.

Hemma hos mig råder organiserad oordning, men i många människors ögon är det KAOS.

Bryr jag mig?
Nä, inte speciellt :rofl:
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Det förutsätter att man har garage och sådant..
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Säger samma.

Fast jag älskar prylar och älskar att köpa prylar. Det finns inget som att hitta fina grejer och göra dom till min :love:
Jahaadå, jag kan visst promenera runt i valfri heminredningsaffär – Cervera, Lagerhaus, Bohaget, IKEA etc. – och oooah och aaaah åt fina vaser och andra roliga grejer men jag vet att de samlar damm och att jag bara blir frustrerad till slut så jag avstår. Köper jag något är det för att jag behöver det.

Jag har en och annan fin vas och prydnadslampa, men de har sin plats. "Minnesprylar" gillar jag inte heller. Jag har kvar en och annan minnesgrej från vårt bröllop - för det vill jag ju minnas - men jag har inte en enda pinal från barndomen kvar. Jäkligt skönt!

Ridkläder, fiskeutrustning och dyilkt förvarar jag där jag slipper se det (förråd i källaren).
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Ja, men risken är betydligt mindre än om man har en tävlingscykel ute på allmän plats, eller i källaren i kassa förråd.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Helt normalt med trumset i vardagsrummet. Min förra sambo hade inrett vårt vardagsrum med trumset (eltrummor), mixerbord, gitarrer och speldator inkl världens största datorbord. Jag hade tur som hade en pytteliten soffa som rymdes i ett hörn, ett lika litet bord och en teve längre bort. Nej det såg inte ut som ett hem, och jag hatade det varje dag :angel:
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Jag har inget megaintressant egentligen. Jag har en grimma och ett par tömmar i ena hallen. Verktyg i en byrå i barnens lekrum, verktyg i köket, två "metallprydnader" med hästmotiv på väggen i vardagsrummet, sådna man egentligen har ute på huset.... några prylar till bilar (reservnyckeln till min bil i medicinskåpet under sömntabletterna), träns i andra hallen, där är också en bänkskiva som inte kommit längre än dit och även en dunk olja till gräsklipparen.

Glömde, såg, penslar och färg i en av garderoberna.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

KL

Förutom en miljon hästprylar som ligger överallt så lever jag med en tekniknörd, så det är elektronik överallt . Skärmar, tangentbord, extra sladdar, externa hårddiskar, möss, högtalare..

Men det har sina fördelar. När min laptop gick sönder kunde jag bara plocka ihop en hårddisk, en skärm, ett tangentbord och en musplatta :p

Vi accepterar varandras stök. Han blir galen av att hitta en hårig piggborste under sängen, jag blir galen på alla sladdbon.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är så att jag har ett helt gäng med mediciner, det är en fullkomlig djungel med alla tabletter och tider och påsar. För ett par...
Svar
11
· Visningar
1 908
Senast: em-pirre
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 217
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp