Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

A

avslutat medlemskap

Ett gäng torrdräkter och en låda dykprylar och ett par flaskpaket och en rulle förtöjningstross i hallen, det kan ju bli översvämning. Visst är det heeeelt normalt? :angel:
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Min sambo är gruppchef inom hemvärnet och absolut tokig i allt som har med friluftsliv att göra, så här hemma kan det ibland se ut som en militärförläggning alternativt en friluftsbutik. :p
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Komplett utrustning för ölbryggning och en halv sadelkammare är väl också normalt?
Samt elaggregat till staketen och en driva med skruv och mutter.
Eller?
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Vadå, jag hade alltid tävlingsselarna inne och täcken på tork framför kaminen vintertid då vi inte hade uppvärmd selkammare :)
Och diverse utrustning överallt :)
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Om man har intressen utöver tv och läsa om olika saker på datorn så är min erfarenhet att det bli grejer lite överallt och ganska fullt i skåp. Jag har haft hästsaker i mängd samt en ett stort klädintresse genom livet. Därtill tyger garner färger stafflier symaskiner stickmaskiner etc. Och mat och bakgrejer i överflöd. Böcker och tidningar om intressena och alster såklart. Ingen har orkat så nu står jag ensam på hyreskontraktet och har en inneboende konstnär periodvis. Väldigt uppfriskande!
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Jag tycker det är helt normal att ha diverse annorlunda saker jag släpat hem från lite olika hörn i världen hemma.
Och en gammal loksele i hallen.
Då är det hemma liksom:D
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Absolut helt normalt.:D En korg med ren tvatt mitt framfor TVn ar val ocksa helt normalt?
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Låter helt normalt :D

Här (på våra få kvardratmeter) finner man: ett par snowboardar, en surfbräda (modell jättestor), lite skidor, klätterutrustning (massor!), inlines etc. etc. Det ser alltså ut som en mindre friluftsaffär :p. Förövrigt fungerar nätverkssladden i taket som tvättlina (no worries, den är "förstärkt" med paracord).

Sambon tycker att vi ska slå till på två kajaker (eller kanske bara en kanot?). Oavsett vad det blir, så kan vi väl hissa upp dem i taket för att få plats med dem. Eller? :p

Om vi någonsin flyttar från vår etta, så hade jag velat ha ett litet hus med tillhörande "prylförråd". Det hade varit grejer det!
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Helt normalt. Själv har jag en hovkrats hängande i lampsnöret i hallen. I min lägenhet. På andra våningen mitt inne i stan. Man vet ju aldrig, den kan ju behövas... :cautious:
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

*kl*

Får andnöd nu. Prylar ger mig ångest.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Helt normalt. Själv har jag en hovkrats hängande i lampsnöret i hallen. I min lägenhet. På andra våningen mitt inne i stan. Man vet ju aldrig, den kan ju behövas...

:rofl: :laugh:

Jag har en grimma med tillhörande grimskaft hängandes på väggen i min lgh. Köpte den för färgens skull, läcker cerise färg. :D :d
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

*kl*

Jag har stenprover/bitar av borrkärnor praktiskt taget överallt (orkar sällan sortera eländet :o) samt bokhyllor fulla av arabhästlitteratur. Helt normalt, va? :p
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

För första gången i mitt liv så har jag ingenting jag inte använder varje vecka. Mitt bohag får plats i två resväskor och i början var det panikartat men ni anar inte hur FRI det får mig att känna mig. Prylar ger mig ångest.
Just nu tar mitt jobb mig till olika platser hela tiden så det passar subert att ha det så här. Men om några år kanske det låter annorlunda
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Ett gäng torrdräkter och en låda dykprylar och ett par flaskpaket och en rulle förtöjningstross i hallen, det kan ju bli översvämning. Visst är det heeeelt normalt? :angel:

Nej, det är inte normalt. Däremot en hög med lister, en geringsåg, tapetrullar, överblivet golvvirke, en dammsugare, förra veckans post, diverse hundgrejer, arton burkar med olika sorters skruv och ett lager med verktyg jämnt utspritt över köket är helt normalt. :D
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Om man har intressen utöver tv och läsa om olika saker på datorn så är min erfarenhet att det bli grejer lite överallt och ganska fullt i skåp. Jag har haft hästsaker i mängd samt en ett stort klädintresse genom livet. Därtill tyger garner färger stafflier symaskiner stickmaskiner etc. Och mat och bakgrejer i överflöd. Böcker och tidningar om intressena och alster såklart. Ingen har orkat så nu står jag ensam på hyreskontraktet och har en inneboende konstnär periodvis. Väldigt uppfriskande!

Javisst! en vinter delade jag sovrum med en mc, det var faktiskt en förbättring mot hösten när jag sov bredvid en svarv, den var hård. I min lägenhet på 25kvm fanns en period fyra datorer. Sängstommen i den lägenheten består förresten delvis av högar av böcker, jag har bokstavligen Freud under huvudkudden.

I en av mina bostäder (att kalla den lägenhet är inte helt rättvisande) så hade min pappa en för utrustad replokal.

Min mamma var hårt prövad när jag husdjur som barn, hon fick leva med frysta möss, levande mygglarve och maggots i kylskåpet och syrsor och mjölmask i badrummet.

Ett hem bor man ju i och då verkar det rimligt att det präglas av ens intressen.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Okej, jag kan fylla på med en kartong juverdukar i hallen (som ser ut som ett mindre militärföråd) och en rulle juverduk på köksbänken. :o
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

*kl*

Får andnöd nu. Prylar ger mig ångest.

Säger samma.

Fast jag älskar prylar och älskar att köpa prylar. Det finns inget som att hitta fina grejer och göra dom till min :love:

Men - dom får inte stå framme och ta upp för mycket space! Då får jag med andnöd. Så rena ytor som möjligt och sen byter man plats på grejerna lixom. Och att bara öppna skåp och lådor och se vad som finns där inut är så jäkla skönt :D
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

hehe, well i vårt vardagsrum ligger jut nu 2 fallskärmar, bra att ha om vi måste hoppa från balkongen eller nåt ;)
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Jag har en mountainbike i vardagsrummit, inkl lera. Bor i etta och har inte nåt annat förvaringsalternativ. Finns inte på kartan att ställa en sådan i källarförråd eller cykelställ. Vill man ha den kvar får man ha den inne och jag tänker inte skaffa en tvåa bara för cykelns skull ;)
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Vilken härlig tråd!

Jag har nog inget "ovanligt" här hemma, men förmågan att lämna allt där jag senast använde det, vilket betyder att det allt som oftast är fruktansvärt rörigt med alla saker som ligger framme. Jag försöker skylla det på katten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är så att jag har ett helt gäng med mediciner, det är en fullkomlig djungel med alla tabletter och tider och påsar. För ett par...
Svar
11
· Visningar
1 908
Senast: em-pirre
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 217
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 160
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp