Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Jag hade en polare som fick cykeln stulen, trots att den förvarades i lägenheten.... Inbrott.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

en period hade vi detta trumset uppställt i vårt vardagsrum -i en tvåa.... och på denna bild är det inte fullutrustat utan det var ÄNNU fler delar.

378_36412823147_2727_n.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Min lägenhet är full med kläder, garn, stickor och virknålar, det ligger halvfärdiga handarbetsprojekt överallt. Nu har jag dessutom lyckats beströ lägenheten med fröpåsar, krukmakare och småplantor. Jag bor också i en etta.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Du har väl ingen båt att förtöja med en tross där du bor ?
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

"Tross" finns här hemma, ja allt för segelbåten. Hästgrejer naturligtvis, sedan något år eller mer huserar en sadel och ett kandar i matrummet. Där har även funnits en motorcykel under en vinter, dessförinnan var den i ett annat rum i lite renoveringssyfte. Allehanda antika ridgrejer, lite svärd, ett rum för fysioterpi, en vedkap i källaren. Allehanda verktyg. Grejer för friluftsliv och kajak. Tja... undrar om jag glömt något? Ja just det, tävlingscyklar och vanliga.
Hästen bor inte i samma hus dock, men kommer och duschar då och då.
Motorcykeln har flyttat under vintrarna, men är på gården under sommarhalvåret.
Om det är stökigt? Fläckvis... Några rum har lite små samlingar, och källaren finns en del.
Städat?, ja faktiskt rätt ok. Det damsugs och dammtorkas med jämna mellanrum, även om det inte alltid sker inte varje vecka.
Lite kan jag nog rensa ut eller flytta undan. Men det mesta används faktiskt regelbundet.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

För någon dag sedan hade vi en billykta i ugnen, diverse bildelar på köksbordet, några bildörrar bakom hundens bur, några bildelar i diskmaskinen och resten i duschkabinen. I klädskåpet finns det fortfarande lite delar kvar.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Det paminner mig om killen som hade ett motorblock pa matbordet nar Maken och jag kom for att titta pa valpar.:p
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

För någon dag sedan hade vi en billykta i ugnen, diverse bildelar på köksbordet, några bildörrar bakom hundens bur, några bildelar i diskmaskinen och resten i duschkabinen. I klädskåpet finns det fortfarande lite delar kvar.

Vad gjorde den i ugnen?! *nyfiken* :p
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Sålde lägenheten för en vecka sedan, gigantisk utrensning före visning, städa, städa, städa. Köpte kuddar till soffan, blommor till alla fönster o tulpaner på borden, tvättade fönster! Lägenheten så generad, såg ut som en transa!
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Hungrig? Nej, vi har alltid nåt bilprojekt på gång. Det är inte första gången vi har lyktor i ugnen. De sätts in på låg värme för att limmet ska släppa och så att man får bort själva glaset smidigt:)

Min fästman har också byggt flera möbler i vardagsrummet. Det är väldigt opraktiskt och rummet ser ut som en slöjdsal.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

kl

Tack för den här tråden! Nu kan jag börja acceptera mitt alldeles normalstökiga hem! Vad är väl katthår, tidningar och böcker överallt mot detta!:D
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Stämmer in där. Min kille gillar att fynda på secound hand och älskar träningskläder och träningsutrustning (löpning, cykling, kajak, skridsko osv). Jag som tycker att "less is more" tycker att han fyller sitt hem till bristningsgränsen med grejer. Men efter denna tråd så känner jag att det kunde vara mycket värre, och taggar ned några hekto. Jag tackar så mycket :D;)
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Men många saker Är ju inte onödiga, tvärtom!

Nej absolut inte och om de nödvändiga sakerna är på sin plats så trivs iallafall jag.
Jag tycker inte att t.ex motorer och hästtäcken hör hemma inomhus. Det har man i garaget respektive i stallet. Visst kan en motordel, en list eller något annat komma in i huset ibland precis som vi har putsat sadlar och träns inne ibland om vintrarna eller lagat ett täcke men då finns det en riktigt bra anledning och den/det åker ut i garaget/stallet direkt när den anledningen inte längre finns. Det kan inte ligga inne och skräpa. Var sak på sin plats helt enkelt :)

Alla får ju givetvis ha det och göra som de vill men jag vill inte ha det så och tack och lov inte min sambo heller.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Javisst! en vinter delade jag sovrum med en mc, det var faktiskt en förbättring mot hösten när jag sov bredvid en svarv, den var hård.

Vi hade en jättelik pelarborrmaskin i sovrummet i flera år. ( Sambon var rädd att den skulle börja rosta på chucken.) Numera står den i annat uppvärmt utrymme.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Just nu är det rätt stökigt här. Huvudorsak jag har bestämt mig för att en bokhylla med underskåp ska ut och en i bättre skick ska in. Gamla hyllan sitter på ett ställe ihop med spännband. Så det behövs verkligen en ny. Så det ligger böcker och saker som varit på den hyllan typ överallt.

Har kört en låda med grejer till loppis och en till är nästan full som också ska till loppis.

Sen ska hylleländet monteras isär vilket blir ett företag då det inte är en ikeahylla precis.

Underskåpen ska upp på vinden och användas som extraförvaring men själva hyllorna ska till tippen.

Beräknar får bättre ordning här 2015 eller nåt.

Annars är det normalt här i huset att det ligger svärd, husarsblar ( en under sängen- man vet ju aldrig när man behöver en sabel), trekantiga hattar etc etc lite överallt här.

(Ja det står en kopia av en karolinsk värja lutad mot väggen nära sängen också.)

Så är det när husets innevånare håller på med reenactment, lajv, historisk dans etc.

Sen finns ju lite hästprylar också. Min finaste sadel står på en bock i sovrummet tex.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

För tillfället har jag lyckats städa undan men i vintras hängde diverse arbetskläder framme. Mina oranga med en massa verktyg i fickorna och sambons med kanske lite jord efter betor, eller något annat efter sitt lastbilsjobb. Numera är de förpassade till trappen ner till källaren. Finns ett par praktiska krokar uppsatta så slipper vi se dom. Nu är det bara arbetsskorna som står framme, ett par i stl 43 och ett par små 37or :D

Så egentligen inget ovanligt. Men väldigt praktiskt om man ska skruva upp något eller skala något för man behövde inte gå ner i källaren och hämta det.
 
Sv: Hur har ni det hemma? Säg att det är helt normalt att ha,,,,,,,

Som ständigt kringflyttande nomad har jag varken möjlighet eller vilja att samla på mig en massa prylar.

Min far däremot... Det är lika spännande varje gång jag kommer hem. Han har haft segel uppspända i vardagsrummet, utombordare i sovrummet, bilbatterier i fönstrena och allehanda gevärsdelar spridda lite här och var. Repstumpar, verktyg, egna, halvfungerande uppfinningar och annat skräp hör till inredningen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är så att jag har ett helt gäng med mediciner, det är en fullkomlig djungel med alla tabletter och tider och påsar. För ett par...
Svar
11
· Visningar
1 908
Senast: em-pirre
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 217
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 160
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp