Hur har ni era hästar försäkrade?

Sv: Hur har ni era hästar försäkrade?

Sådär får det ju verkligen inte vara. Jag hoppas verkligen att vi som inte väljer att försökra våra hästar har de resurser som krävs. :o Sen finns det ju alltid en övregräns, precis som du skriver. Men jag anser mig ha de pengar som ett försäkringsbolag hade kunnat gå in med. (vid "normal" försäkring)

tyvärr vet jag folk som inte försäkrar hästar (eller andra djur) och heller inte har någon som helst buffert. Jag kännner till en person som haft flera hästar och alla är helt oförsäkrade. Egentligen borde personen inrikta sig på att sälja av ett par hästar och ha EN som är ordentligt försäkrad istället. Enligt utsago från personer som känner till fallet (det här är några år sen) så hade hän dessutom inga pengar till ens ett vanligt veterinärbesök när någon häst tex fick ögoninflammation. :crazy:

Om man däremot är beredd att ta bort sitt djur vid sjukdom så har jag som sagt inga moraliska åsikter om den saken. Det viktiga är att man gör NÅGOT.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Lösdriftstaket har rasat in pga att stallägaren/uthyraren (samma person) inte tagit bort snö från det. Det var ett stort tak och kvar... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 483
Senast: Lobelia
·
M
Hästvård Har kämpat för att få hästen frisk i mer än ett år och egentligen längre då det varit andra bekymmer som jag tror är kopplade till hans... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
10 832
Ekonomi & Juridik Är det vanligt att ni tar tillbaka en häst fast ni inte måste? Jag har sålt några hästar/ponnier främst åt andra och har möt de... 2 3
Svar
42
· Visningar
8 450
Senast: meadow
·
L
Hästmänniskan Allvarligt talat så funderar jag skarp på att säga upp försäkringen på min häst. Jag betalar idag ca 500kr i månaden. Mycket pengar... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 131
Senast: Tina110
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka