Hur hittade ni ert stall?

Bor i en liten by med ganska många stall precis vid ridskolan. Flyttade hit för 14 år sen och stod först på ridskolan ganska kort tid. Det var dock bra för att lära känna folk och få koll på vad annat som fanns. Sen flyttade jag tvärs över vägen och stod där i fem år. Där var större hagar, större boxar och väldigt fint. Sen flyttade jag återigen tillbaka till andra sidan vägen och har de senaste 7-8 åren hyrt ett stall precis bredvid ridskolan.

Jag gör allt själv och det är bara mina två hästar. Ä l s k a r det. Mitt lilla stall är ganska primitivt med liten sadelkammare och inget varmvatten. Finns ett stall till på gården som är nyare och där har jag spolspilta. Hagarna är helt ok och jag har en gräshage att öppna på sommaren. Trivs väldigt väldigt bra med att vara själv och inte behöva förhålla mig till andra människor i stallet.
 
Jag har varit medryttare i stallet i snart fem år, nu på fredag kommer dottern och min foderhäst och ska stå där. Hagarna är upplandsleriga och lite små, stallet lite slitet och underlag på ridbana och ridhus inte helt optimalt. Men det finns ridbana och ridhuse som fungerar. Det finns fantastiska ridvägar ute. Det finns fantastiska stallkompisar. Och det är bara 5 km hem så det går att cykla. Så det positiva överväger helt klart det negativa!
 
Jag köpte mitt. Det är ett äldre mysigt stall som har alla faciliteter inkl ridhus plus fantastiska hagar och bra ridvägar. Det har jag aldrig lyckats hitta någonannanstans. Jag råkade stå uppstallad här för 10 år sedan då jag bytte stad och då hittade jag det på hästnet 😊
 
Jag letade efter möjligheter att åka till ridhus och träna. Sen råkade samma stall med ridhus annonsera att de hade plats på lösdrift så då tog jag chansen att flytta. Härliga ridvägar, två ridbanor, ett ridhus, stora hagar och ett bra gäng. :D
 
Ville ha nåt nära men bra. Kontaktade ägaren till en gård knappt 1km bort och fick komma och kolla. Det är bara mina två och stallägarens häst där.
Kallhyra, finns spån sommartid att använda. Finns ouppvärmd sadelkammare och kallvatten ute.
Stor box men har valt att ha mina på lösdrift.
Endast gräshagar, vilket är en nackdel nu när mini visat sig ha EMS och fick fång i somras.

Stallägaren och jag hjälps åt med fordringar och om nån ska bort osv. Finns även ridhus på skrittavstånd, perfekt uppvärmning dit.
Fina ridvägar.

Saknar ridbana på gården och varmvatten, men det fungerar så bra att det får vara värt det. Enda som skulle få mig flytta i nuläget är om vi köper egen gård eller om jag hittar nån med skogshagar/fång-ponny-hagar inom rimligt avstånd.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
862
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 704
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp