Hur hittar man nån?

Perfekthet brukar bottna i att man är livrädd. Livrädd för att börja våga lita på någon annan. Livrädd för att släppa in någon innanför sin egen sfär. Livrädd för att bli lämnad för att "det finns någon bättre för honom/henne".
Been there, done that. Är också singel. Stötte dock på en person på en gödselstack. Försöker ta mig mod att ringa ;)
 
Perfekthet brukar bottna i att man är livrädd. Livrädd för att börja våga lita på någon annan. Livrädd för att släppa in någon innanför sin egen sfär. Livrädd för att bli lämnad för att "det finns någon bättre för honom/henne".
Been there, done that. Är också singel. Stötte dock på en person på en gödselstack. Försöker ta mig mod att ringa ;)

Jag tror du har alldeles rätt i det faktiskt. Inte vidare bra erfarenhet sen tidigare heller.
 
Jag är väldigt social, men har dålig självkänsla. Jag tror att alla attraktiva män är upptagna. Eller skulle känna sig obekväma om jag flirtade.

"Eller skulle känna sig obekväma om jag flirtade" - du känner dig obekväm, dessutom kan man inte i förväg säga hur en okänd person skulle känna sig i en viss situation. Gör man någonting tillräckligt många ggr så blir det inte lika obekvämt :) Försök utmana dig själv, det kommer att höja din självkänsla också.
 
Det ligger mig såklart i fatet att jag inte direkt vågar kontakta nån, inte har råd att hänga på dejtingsidor för tillfället, samt inte är direkt attraktiv själv.

Öööh, vad är det som gör att du "inte är direkt attraktiv själv"?

Visst, första intrycket handlar mycket om utseendet.
Men att trivas med en person handlar väldigt mycket om allt utom utseendet.
 
Öööh, vad är det som gör att du "inte är direkt attraktiv själv"?

Visst, första intrycket handlar mycket om utseendet.
Men att trivas med en person handlar väldigt mycket om allt utom utseendet.

Dels utseendet antar jag. Sen nått mer eftersom "jag är en god vän, men det klickar inte".
 
och vad ska du ha vederbörande till? Sex, bygga modelljärnvägar, äta mat med? Måste det vara samma person, annars har du plötsligt utökat ditt sociala nätverk med tre personer.

Visst är det den viktigaste frågan!

Söker man en partner att dela intressen med, eller är det viktigare med sällskapet eller det sexuella?
Om man har ett stort/starkt intresse som tar mycket tid så kan man behöva "leta" på ett ställe; söker man en likasinnad för lugn samvaro och mys så kanske det är ett annat sammanhang att leta på.

Jag är själv singel (och dels för obotligt inbiten i mina (o)vanor och dels hämmad vad gäller min syn på mina egna fördelar (de är inte så många; har bland annat ett inte helt roligt humör) och kanske också som någon annan framför kring TS, lite rädd för att släppa någon inpå eller släppa kontroll).
Jag har någonstans resignerat - eller lyckats bli nöjd med livet som ensamstående nucka på landet.

Om jag sökte en partner, skulle det vara väldigt viktigt för mig med "nån" som också delar mitt intresse, som kan ha ett intresse att diskutera de böcker jag (vi, alltså) läser, medan sex inte är lika viktigt för min del.
Alltså en högst relevant fråga.
 
Nu så skall jag vara litet mer utelämnande av mig själv än jag är riktigt bekväm med.
Men ändamålet helgar det i den här tråden.

Jag är "Smoking Hot" och har lätt för att attrahera människor, alla människor.
Inte för att jag är vacker, för det är jag egentligen inte även om de som ser mig kan tro det.
Utan för att jag lyser inifrån.
Och jag lyser för att jag gillar livet och har en stor förmåga att uppskatta det jag gör och människor omkring mig.

Jag är äkta intresserad av andra och deras liv, upplevelser och känslor.
Jag får dem som jag tycker om att känna sig speciella och värdefulla.
Och jag fullständigt sprakar av liv när jag mår bra.

Mitt råd är därför att börja med sig själv.
Att hitta den inre livsglöden.
 
Rent krasst finns det nog bara två alternativ. Det ena är att ändra på något, t ex börja gå ut, vara på dejtingsidor osv. Det andra är att du sitter kvar hemma och väntar på att någon ringer på dörren och frågar om ni ska bli tillsammans. Alternativ två kan förstås ta lite tid.

Alternativ är att förlikas med sitt "öde" och sätta sig i Skilsmässobaren och se "svår" ut.
OBS talar självfallet inte av egen erfarenhet här nu heeeh :rofl:
 
Det ligger mig såklart i fatet att jag inte direkt vågar kontakta nån, inte har råd att hänga på dejtingsidor för tillfället, samt inte är direkt attraktiv själv.
Happy Pancake är väl gratis? Vet inte vad det är för folk där, har inte varit inne där på evigheter själv.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 287
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 296
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
716
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp