Hur hittar man nån?

När jag var singel och kände att det blev för mycket hemmasittande gick jag ut. Jag gjorde precis det där jag ville, själv.
Mjukstartade med konstig fransk-östtysk kulturfilm, sen café, restaurang och så vidare. Jag hade jättekul!
Jag gick även på krogen själv och hade det både trevligt och roligt.
Första gången var ju inte super, men det blev lättare och lättare. Att äta själv på restaurang i sällskap av en bra bok är värsta lyxen!

Jag tror många skulle må bra av att komma ut mer. Nätdejting i all ära, men att bara träffa folk och prata är inte så dumt det heller och mindre prestationsinriktat tycker jag.
 
När jag var singel och kände att det blev för mycket hemmasittande gick jag ut. Jag gjorde precis det där jag ville, själv.
Mjukstartade med konstig fransk-östtysk kulturfilm, sen café, restaurang och så vidare. Jag hade jättekul!
Jag gick även på krogen själv och hade det både trevligt och roligt.
Första gången var ju inte super, men det blev lättare och lättare. Att äta själv på restaurang i sällskap av en bra bok är värsta lyxen!

Jag tror många skulle må bra av att komma ut mer. Nätdejting i all ära, men att bara träffa folk och prata är inte så dumt det heller och mindre prestationsinriktat tycker jag.
Jag är likadan i perioder. Kan njuta av att äta själv ute eller fika själv. Men en bra tidning.
samtidig tar jag förståelse för att vissa känner sig ännu mer ensamma då. dvs att de önskar att de hade någon att göra de sakerna med.

Sen kan man ju välja vissa saker också. Om jag tex inte hade någon att åka på semester med så skulle jag kunna boka in mig på någon "aktivitetsresa". Kan tänka mig att man lättare träffar folk om man åker på träningsresa, seglingsresa, ridresa etc instället för vanlig charter/ eller åka själv.
 
Jag är en hemmasittare. Har inget direkt socialt liv (låter värre än det är, jag trivs som ensamvarg) och tränar inte på gym. Gillar inte dejtingsidor alls :o

Hur träffar man då nån? Tips på ideer? En vädjan på fb? :p

hej MissFideli

ja jag är också en ensam varg som sitter hemma
men har tagit tag i mitt liv och insåg att de går inte att sitt hemma å glo jag kommer inte träffa någon
så jag började rida på fritiden och träffar andra rid människor på ridskolan .
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 843
Senast: Twihard
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 940
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp