Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Va? Läs inte in något jag inte skrivit är du snäll. Nej, däremot har jag fått tips från flera om en affär som säljer begagnad utrustning. Priserna är definitivt lägre än att köpa nytt(även från Börjes) och köper man allt på ett ställe så kommer man ifrån frakt från flera olika säljare(inte minst med tanke på att jag ändå kommer ha vägarna förbi där).
 
Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

ta inte i så.. det var bara en fråga, med tanke på vad du skrev i ditt föregående inlägg om att avara saker.
bara nyfiken; vad är det billigaste du hittat en beg grimma för?:)
 
Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Jag tror att för just en grimma är det ungefär samma, d v s 30 kr - men om jag köper det i affären med begagnade varor behöver jag inte betala frakt på 50 spänn också. Eftersom jag där även skulle kunna köpa exempelvis träns för mindre än 100 spänn i affären, d v s ungefär halva priset mot nytt, så lönar det sig inte att beställa från nätet.
 
Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Ryktsaker behöver man ju inte så många olika av. Jag använder själv bara piggborste, rotviska, ryktborste & skrapa, hovkrats och mankam. Resten ligger bara och samlar damm. Hade du bott närmare hade jag säkert kunnat rensa ut lite.. Känner inte att det är spännande nog att lägga porto på.

Träns, täcken etc brukar finnas billigt på hästloppis, blocket etc.
Jag har själv köpt 2 sadlar på blocket, men frågan är ju hur billiga de kan vara och ändå vara bra.

Produkter behöver man ju inte heller så mycket egentligen. Hur ser din lista ut egentligen?
 
Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Det är ju inte särskilt mkt man behöver för att klara sig fram till försäkringspengarna kommer är det inte väldigt olika storlek på hästarna och de inte alla rids samtidigt så behöver man faktiskt inte mer än ett träns det är snabbt gjort att spänna om det till olika hästar. Betten kan tom finnas kvar i brandresterna om de kollar tror inte de smälter i första taget, man ser ju ofta att galler odyl är intakta.
Vars en billig nylongrimma och ett regntäcke (finns att köpa nya för under 300:-). Några grimskaft.
En borste och en hovkrats klarar man sig fint med de lär ha annat att lägga tiden på den närmsta tiden än att stå och finputsa på hästarna.
Lär ju inte handla om några större summor att köpa det nytt om man väljer billiga alternativ och går framförallt bra mkt fortare än att "tigga" runt på nätet efter sådana billiga saker som kostar mer att frakta än vad enhetsfrakten från en av nätbutikerna är.
Ringer man och beställer och talar om vad som hänt så kan jag lova dig att de ser till att skicka iväg sakerna samma dag.
 
Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Nu har jag i vilket fall fått tips både på affär som säljer begagnat och folk i närområdet som har saker över för en billig slant så det kommer definitivt lösa sig.

Tack alla som hjälpt till!
 
Sv: Hur hittar man riktigt billig hästutrustning?

Nu har jag i vilket fall fått tips både på affär som säljer begagnat och folk i närområdet som har saker över för en billig slant så det kommer definitivt lösa sig.

Tack alla som hjälpt till!

:bow: för att du bryr dig och hjälper till.

Det är inte alltid så enkelt som vissa tycks tro att samla orken för att börja om och införskaffa det man har förlorat, att då ha någon som engagerar sig är värt otroligt mycket.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 465
Senast: Killaloe
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 783
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 749
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp