Hur hjälpa kattan och hennes ungar?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare rattalskare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 050
R

rattalskare

Hej. Det hela började med att en granne flyttade in i kåken bredvid. Han har två katter med sig, har nu bott här 1 år ungefär. Och fredags när jag kom hem möttes jag av den svarta katten med en 6-7 veckors kattunge i munnen eftersom det är vildkatter som han bara matar och de får sköta sig själva så har hon antagligen flera i skogen intill. Det går inte att ta i dem han berättade att han när han bodde på landet så kunde han kela med dem men efter att ha stängt in dem i buren på vägen hit kan han bara smeka dem lite snabbt sedan sticker de iväg. Vet inte om han vet att hon har ungar och antagligen bryr han sig inte heller. Så nu undrar jag kan jag göra något för att hjälpa den lille/de små? Hur kan man leta reda på ett "katt bo"? Är det möjligt? Det finns flera små skogar häromkring vad är typiskt för ett katt bo?

Sv: Hur hjälpa kattan och hennes ungar?

Antagligen ligger dom ganska gömda, och stör man dom så kan hon flytta dom igen. Men dom är såpass gamla att det borde vara rätt svårt att gömma dom, den egna viljan växer med åldern :smirk:

Kontakta katthemmet kanske? Är det inte hans katter (även om han plockat dom med sig) så kan det ju vara trevligt för dom att få ett bra hem. Vintern är ju i antågande.

Hoppas det går bra!

Så det kan vara en ide att gå ut i skogen och leta?

Jo han äger dem men de vill helt enkelt inte gå in. Dessutom så verkar hon bara ha en kattunge eftersom det bara är den hon kommer med hela tiden. Och eftersom vi kanske ska ha en till katt så tycker jag det verkar bra om vi kan ta en av dem i alla fall! Ska ut och leta nu efter skolan tror jag..

Vart en kattunge :banana: Men inte en av dem.. När jag var på väg hem från skolan hörde jag ett desperat jamande så jag tänkte bäst att kolla eftersom jag hört samma jam tidigare på dagen. När jag går in en bit i skogen ser jag en kartong som vickar fram och tillbaka. :crazy: När jag öppnar den (var helt igentejpad med ett par lufthål. Sitter en kattunge cirka 5 veckor gammal däri. Kunde så klart inte överge honom så ja nu bor han hemma hos oss och kommer få bo kvar :bump:

Han äter Modersmjölk ersättning och burk mat (som han tydligen är van vid) Han får mat 4-6 gånger om dagen och sover bra om nätterna. Han "jagar" och busar som en dåre. Och retar den andra katten. Gjorde jag rätt mot Baloo eller skulle ni låtit honom ligga kvar?

Hittade honom i måndags så han har bott hos oss ett par dagar nu och verkar må bra!

Å vad snällt av dig att du tog hand om den :)
Jag (och familjen) tar just nu hand om en övergiven kattunge också, fast den är mycket mindre. Vi gissar på ca 1½ vecka eller så.

Lycka till med ditt nya lilla vilddjur :banana: :banana:

Tack tack :bow: Hur ser den skiten ut då? Min lilla skit unge är svart med vita tassar och lite vitt i fram. Ska kika in i den tråden och hoppas på bild :angel:

Men jag vet inte hur man lägger ut bilder här :cry:

Han (eller hon, vi vet inte hur man ser skillnad :o ) är svart med vita tassar, lite vitt på magen och lite i ansiktet. :)
"Den" var jätteynklig å liten men är nu rätt stor (och en aningens fet :o :crazy: ) och jättekaxig. Smite rur lådan hela tiden och går på upptäcksfärd bland alla skor i rummet. Och vi som trode att sånna dära små djur låg stilla och sov när dom va så små. :crazy: :D

Okej. Men är du medlem på www.zoonen.com då? Där kan du ju lägga upp bilder..

Då liknar dessa två varandra ganska väl då!

Medlem i vadå :confused: :confused:
*inte kunna nått om internet alls* :o :o

Hehe.. jo..hade varit kul å se bild på din oxå! :)

Ett ställe där man kan ladda upp bilder såklart! Kommer i helgen!

Nu är jag medlem där :banana: :banana:
Ska bara se till att fota lite med digetalkameran också så kommer det att finnas bilder inom kort :)

Så bra här är en bild på min sötnos!

hottis1_small.jpg

:love: :love: :love: :love: :love:

Fast våran ä "miniliten" mot din hehe :p

Det var precis i måndags som mamma hittade våran lilla juvel oxå :eek:

Hum ett samband kanske? ;) Kan inte vi PM:a varandra istället för att ta upp plats här kanske?

Haha, va smart du ä. Klart vi kan. Alla ä nog inte intresseradde av vår lilla "privara" diskussion mitt i forumet :devil:
Bara å skriva te mig :)

Okidok! Nu är denna tråd "öppen" igen :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så... 2
Svar
22
· Visningar
4 581
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten... 2
Svar
24
· Visningar
4 762
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är... 2
Svar
30
· Visningar
7 515
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt En bekants bekant har en vildkatthona med ungar på sin tomt. Åldersbestämningen av ungarna är vag - personen säger att de är mindre än...
Svar
16
· Visningar
5 382
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka