Hur i helsike få av dragselen utan att ens hund måste utveckla extra leder?

Ja alltså kan man göra på nåt annat sätt än att ta ett ben i gången?!

Du behöver inte vika benen i huvudtaget. Dra selen över huvudet först och låt hunden kliva ur. Men se till att du drar nedåt, mot golvet. Då fastnar den inte vid armbågarna. Lite svårt att förklara i ord, men hunden behöver sänka huvudet för att det ska fungera.

Jag gör lika dant med selar men svårt att förklara så jag citerar @lambero
 
Okej då förstår jag inte vad du menade men skit samma :)
Ja alltså jag trodde att det var exakt detta som hen redan prövat eftersom vi tipsade om det. Det samt att dra den över huvudet. Men då undrar jag hur hen egentligen gjort. Jag ser för mig att hen tagit benen först, samtidigt.😅
 
Ja alltså jag trodde att det var exakt detta som hen redan prövat eftersom vi tipsade om det. Det samt att dra den över huvudet. Men då undrar jag hur hen egentligen gjort. Jag ser för mig att hen tagit benen först, samtidigt.😅
Ah ok. Jag tänkte hen menade att videon hon tittade på inte tillförde något nytt.

Just hur man sätter på en sele är lite krångligt även språkligt känner jag. Hrm.
 
Ah ok. Jag tänkte hen menade att videon hon tittade på inte tillförde något nytt.

Just hur man sätter på en sele är lite krångligt även språkligt känner jag. Hrm.
Ja det var så jag menade, att videon inte tillförde något nytt vad gällde att ta av den 😄 Men ja det är svårt att förklara sånt här i ord.
 
Ja alltså jag trodde att det var exakt detta som hen redan prövat eftersom vi tipsade om det. Det samt att dra den över huvudet. Men då undrar jag hur hen egentligen gjort. Jag ser för mig att hen tagit benen först, samtidigt.😅
😂😂😂 nej som tur är blev jag inte så desperat även om det var nära! Jag gnorkade först ut ett ben och sen det andra och sen drog jag resten över huvudet, sen reparerade jag relationen en bra stund 😅
 
Ja alltså kan man göra på nåt annat sätt än att ta ett ben i gången?!
Blir lite knas när jag läser igenom tråden från slutet märker jag men ja alltså detta sättet menar jag då till skillnad från att först dra selen framåt-neråt över huvudet och sen låta hunden kliva ur med frambenen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp