miumiu
Trådstartare
Min pappa ska passa vår katt Sickan 1-1.5 vecka nu när vi är mitt i en flytt. Han har passat Sickan förut men aldrig såhär länge och aldrig hemma hos sig själv tidigare, och nu har såklart en ny noja dykt upp i mitt huvud. Sickan är långhårig med extremt tjock päls och massa "underull" så om han inte borstas åtminstone ett par gånger i veckan får han massa "dreadlocks". Behöver en rejäl stålkam för att rå på pälsen öht.
Sickan är inte jätteförtjust i att bli borstad men accepterar det om det är någon i familjen som gör det. Däremot tror jag att han kommer bli fullständigt livrädd om min pappa försöker borsta honom. Är det bättre att skita i det helt och hållet, låta honom bli tovig och jobba på att Sickan ska känna sig bekväm med min pappa istället?
Sickan är inte jätteförtjust i att bli borstad men accepterar det om det är någon i familjen som gör det. Däremot tror jag att han kommer bli fullständigt livrädd om min pappa försöker borsta honom. Är det bättre att skita i det helt och hållet, låta honom bli tovig och jobba på att Sickan ska känna sig bekväm med min pappa istället?