Hur "knyta" gjorden till en barbackapad?

Josefiine

Trådstartare
Jag har en barbackapad av denna modell;
36041_1325531050.jpg

98325_1325531085.jpg

Som ni ser blir "knuten" väldigt stor och den hamnar precis under mitt knä, vilket gör att jag får svårt att hålla om hästen med benen.

Hur kan jag lösa detta? Finns det något annat sätt att spänna gjorden på?

Sv: Hur "knyta" gjorden till en barbackapad?

Vira inte så många varv, 2 räcker, försök fästa den långa änden på något annat vis :)

Jag har en likadan och eftersom inte läderremmen behöver vara så lång så har jag helt enkelt klippt av den till en lämpligare längd!:idea:

Hoppas att det syns på bilden annars om så önskas så kan jag ta en tydligare bild som visar hur jag har gjort.

32842353.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad:

klipp av sadelgjorden till bätttre längd, gör nya hål för sadelgjorden och eventuelt sy dit öglor på sadelgjorden som du trär överbliven gjord genom så den inte hänger rakt ner.

Ja men se där! Det där såg ju betydligt bättre ut! :laugh:

Tack så mycket för alla era tips & idéer :bow:
Jag tänker klippa av remmen en bit och sen köpa/sy en sadelgjordstunnel för att sticka ner "överflödet" i den. Vill gärna ha lite av remmen kvar ifall jag i framtiden skaffar häst med större mage.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka