squarepants
Trådstartare
Jag har kämpat med att få Zipper att hålla rätt vikt ända sedan han blev kastrerad (2,5 år sedan), då han rätt snabbt gick upp från 3 kilo under idealvikten till 3 kilo över. Och hur mycket jag än motionerat har han alltid legat 1-2 kilo över idealvikten, vilket jag givetvis inte varit nöjd med.
För 5 månader sedan bytte jag till ett kyckling- och laxbaserat foder, från ett majsbaserat. Detta fodret låg på samma "styrka" (26/18) som fodret han fick innan, och dom extra kilona bestod. Men för 1 månad sedan tog, pga dålig planering
, fodret akutslut och jag gav honom det fodret min andra hund går på, Pro power. Det är baserat på samma ingredienser, men istället 30/20 i "styrka".
Efter bara en vecka märkte jag och flera runt omkring mig att han blev jättefin i hullet! Det extra lagret över revbenen är borta och han är verkligen i kanonform nu, efter att ha gått på detta i 1 månad. Motionen har varit ungefär samma under hela våren.
Vad kan detta bero på? Finns det någon logisk förklaring?
För 5 månader sedan bytte jag till ett kyckling- och laxbaserat foder, från ett majsbaserat. Detta fodret låg på samma "styrka" (26/18) som fodret han fick innan, och dom extra kilona bestod. Men för 1 månad sedan tog, pga dålig planering
Efter bara en vecka märkte jag och flera runt omkring mig att han blev jättefin i hullet! Det extra lagret över revbenen är borta och han är verkligen i kanonform nu, efter att ha gått på detta i 1 månad. Motionen har varit ungefär samma under hela våren.
Vad kan detta bero på? Finns det någon logisk förklaring?