Hur komprimera filmer??

N

NiraK

Jag har en film på datorn som jag skulle vilja lägga ut på nätet.. Den är 55,7mb. Har försökt med zippyvideos och putfile etc. men det går inte. Antagligen är den för stor?
Hur komprimerar man en film på datorn???

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Enklast är att du lägger in filmen i Windows Movie Maker och så väljer du i slutet "Skicka till webben"

Där i guiden väljer man "Bästa kvalite i storlek" och ta 20 MB (har för mig zippyvideos och putfile har en gräns på 25 MB)
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Då kommer nästa problem... jag får inte in filmen i Movie Maker! :crazy:

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Du måste ha movie maker öppet och importera filmen. Fast det kanske du redan gjort. Men prova det om du inte gjort det.
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Gjorde precis så.. Står bara:

Filtypen för filen C:\Documents and Settings\Ägaren\Skrivbord\******.mov hanteras inte och kan inte importeras till Windows Movie Maker.

:confused: :confused:

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Nu har jag laddat ner programmet. Hur gör jag nu? :o

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Du letar upp din MOV fil

Välj knappen "Convert a file"

i knappen "output file" väljer du AVI

Bocka i "Convert Audio" om du vill ha ljudet med

Sedan väljer du "Convert" knappen

D får då upp en ruta som frågar efter videokomprimering.

Har du inte Xvid eller sådant så väljer du den som är vald men du får räkna med att det blir en stor fil.
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Hm.. nu har jag gjort precis som du sa.. men när jag ska öppna min AVI-film så säger datorn att den inte kan öppnas.. att den är skadad? Har försökt flera gånger att konvertera filen!
Vad är fel??

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

Får detta felmeddelande:

Det går inte att spela upp filen. Antingen är filen skadad eller så stöds inte det format som du försöker spela upp.

Hjälp! :crazy:

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

NiraK skrev:
Får detta felmeddelande:

Det går inte att spela upp filen. Antingen är filen skadad eller så stöds inte det format som du försöker spela upp.

Hjälp! :crazy:

Nirak


du har väl fel codex, dvs den spelaren du försöker spela upp filmen i stödjer inte..ladda hem VLC player, den brukar ta de mesta.
 
Sv: Hur komprimera filmer??

jag tänkte öppna den i movie maker.. men det fungerar inte.. andra AVI-filmer gör det! Varför?

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

För det är en MOV fil (quicktime)
De flesta kameror spara i det formatet och man måste konventera om det.
Jag har aldrig behövt göra det så jag kan inte tipsa om något annat program
 
Sv: Hur komprimera filmer??

men jag har ju konverterat den till en avi -film?

Nirak
 
Sv: Hur komprimera filmer??

och du inte kan lägga in den?

Kan du spela upp den då i din mediaspelare?
 

Liknande trådar

Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 575
Senast: Lobelia
·
IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
632
Senast: Malin_L
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp