Hur konsumerar ni nyheter?

Jag läser DN av praktiska skäl och GP av gammal vana. Älskade Två Dagar när vi prenumererade.
DI på jobbet (främst weekendbilagan...)
Läser GP på nätet och DN på jobbet och hemma.
Nyheterna på tv om jag inte har belagt mig med nyhetsförbud, samt följer lite olika medier på fb, Twitter mm.
Radio är inte dumt heller.
Jag lyssnar sällan på musik, föredrar prat så det blir mycket nyheter som skvalar här hemma.
 
Jag hade papperstidning i mååånga år. Hade sällan tid att läsa på morgnarna så hade ofta ett gäng tidningar att läsa ikapp på helgerna. Turerna till återvinningen blev många. Miljösamvetet gnagde. Fick inte min rabatt, som jag förnyade årligen, förlängd längre då de tagit bort den. Sade då upp tidningen och var utan ett par månader tills jag hoppade på konkurrentens erbjudande, digital tidning i veckorna och fysisk tidning fre-sön. Men jag gillar inte att läsa från plattan. Vill ha ordentlig överblick i naturlig tidningsstorlek. Så nu läser jag nästan bara helgpapperstidningen. Ibland.
I vilken form fungerar det bäst för er att ta till er nyheter? Något tips till mig?
P1...
Egentligen önskar jag att jag hade papperstidning och timmar att läsa den på. Men de växte bara i olästa högar innanför dörren. Kanske när A blir äldre för man bör nog kanske ha tidning hemma om man har skolbarn. Det var då man läste tidningen som mest, efter skolan i lugn och ro.

Självklart scannar jag av Svd och DN nästan dagligen men jag tycker inte jag får något grepp på nyheterna ändå, bara på sensationerna. Svt nyheter och SR nyheter är bättre på det när jag kommer ihåg att det är där jag ska titta. Men jag glömmer bort det regelbundet.
 
Lokaltidningen som papperstidning, den kommer tre dagar i veckan och det är mest för att hålla koll på vad som händer runt omkring, årsmöten i sammanslutningar som inte har kommit ut på nätet osv. I övrigt så lyssnar jag på p4, kollar den större lokaltidningen på nätet, expressen och aftonbladet regelbundet under dagen. Sen läser jag mycket artiklar på flera andra sidor, tjurar lite på SvD som anser att man har en begränsad tillgång om man inte prenumerera, vilket gör att man bara får läsa ett visst antal artiklar. Jodå jag förstår varför men jag kan väl få störa mig en ändå. ;) Sen länkar många på min FB till intressanta saker som jag läser.
 
Läser nån nyhetsartikel på nätet nån enstaka gång - om nån Bukediskussion föranleder att det kan vara värt att intressera sig. I övrigt inget då jag har tillräckligt att läsa ändå. Fast det är klart, Land kommer, va jag nu ska med den till.
 
Kollar nyheter nästan enbart på nätet. Gillar att läsa på paddan! Kollar på olika ställen, men bara hyfsat "seriösa" sidor. Nån gång om TVn råkar vara på vid rätt tidpunkt kollar jag nyheterna där också, och ibland råkar jag höra nyheterna på radion. Papperstidningar är i stort sett inte ens med på min nyhetskonsumtionslista.
 
Jag har svt:s app för översikt, brukar också de flesta dagar gå in på lokaltidningen och DN/SvD på nätet. Prenumererar på Fokus och The Ecomomist för omvärldsperspektiv och fördjupning, läser ofta i dessa till frukost i stället för morgontidning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp