Bukefalos 28 år!

Hur länge får man göra abort

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

Har absolut inga planer på det, men vill gärna veta ändå. Ska på ultraljud på tisdag och om om om nåt skulle vara hemskt fel, hur länge har man då på sig? Man behöver väl socialstyrelsens (eller nåt) tillstånd i så fall, eller hur?! Får man ett sånt tillstånd "automatiskt" om ultraljudet visar på någon missbildning eller hur funkar det egentligen?
 
Sv: Hur länge får man göra abort

Jag tror att det är fri abort upp till 12veckor... om man ska göra abort efter det krävs något speciellt tillstånd...
 
Sv: Hur länge får man göra abort

Ja och hur länge efter är det.... 12 veckor har jag redan passerat. Är i v 17, ultraljudet blir första dagen i v 18. Tanken på abort så här sent känns oerhört skrämmande tycker jag. Fostret är ju över 1,5 dm! Det måste kännas hemskt. Men om det är nödvändigt så är det...
 
Sv: Hur länge får man göra abort

Du har rätt till fri abort fram till utgången av 18:e graviditetsveckan. Om det skulle vara något allvarligt fel på fostret har du alltså några dagar på dig att bestämma dig och genomföra aborten. Fram till och med vecka 22 kan socialstyrelsen lämna tillstånd till abort om synnerliga skäl finns. Allvarliga skada på fostret räknas ofta som synnerligt skäl.
 
Sv: Hur länge får man göra abort

Tack. Nu är det bara att hoppas att det inte behövs!
 
Sv: Hur länge får man göra abort

jag gjorde abort i v17 + 5 dagar...
 
Sv: Hur länge får man göra abort

Oj det måste varit jobbigt! Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter om varför och hur det kändes, men känn dig inte tvungen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 381
Senast: Luff
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp