Bukefalos 28 år!

Hur länge håller en säng?

Sv: Hur länge håller en säng?

Aldrig reflekterat över, jag trodde de höll tills man ville ha en ny. Säng måste vara ett av världens tråkigaste inköp. Mamma bor i min gamla IKEA säng som är 24 år eller så och gammelmormors Dux används fortfarande som gästsäng, den är nog 60+ inte hopsjunken. Men de kanske gör dem annorlunda nu.
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Så jag tror att ni helt enkelt inte passar ihop med era sängar.

Fast vi har ju passat ihop med vår säng sedan 2001 ju, det är ju först nu som problemen kommit.
Sängen köptes f ö utprovad så den är hårdare på sambons sida och mjukare på min - p.g.a att han väger typ 30 kg mer än mig :)
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Jag har en 10 år gammal billig från jysk. Vi började på senare år få ont i ryggen av den, och funderade som du gör nu.

Vi tänkte att vi köper en bättre bäddmadrass nu, och sedan en helt ny säng då vi köper hus.

Det blev en wellpur, faktiskt suverän! Ingen ryggont mera, och den kostade ju inte speciellt mycket heller.
 
Sv: Hur länge håller en säng?

*KL*

Tack för alla svar. Vår säng ser inte nerlegad ut under bäddmadrassen så det kanske är så att bäddmadrassen bör bytas ut. Den är ju trots allt typ 12-13 år gammal och har nu hört att man bör byta den typ vart femte år minst :p

Våran säng är ett trestegssystem, först en hel madrass längst ner, sedan två st - en för mig och en för sambon och sen en hel bäddmadrass högst upp så ska kolla om det går att vända på de som är två stycken, borde ju gå :)

Angående bäddmadrasser förresten. Sambon längtar efter en Tempurmadrass men jag är tveksam - är den inte hård liksom? Någon som har erfarenhet?

Jysk bäddmadrasser, typ denna, någon som har koll på hur bra de är?
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Köpte 180x200 GOLD T35 Dreamzone för ett par månader sen och är helnöjd.
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Vi köpte en wellpurmadrass på Ikea för ca två år sedan o vi sover såå skönt i den, har även köpt en likadan bäddmadrass till husbilen...åk till Ikea o provligg, har för mig att man får öppet köp i 90 dagar för att provsova..:)
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Jag tror det är en prisvärd lösning eftersom våran skitsäng är riktigt bra med wellpurbäddmadrass.
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Oj, då har den blivit 3000 kr billigare sedan vi köpte vår. Jag tror det är väl optimistiskt att tro att man får samma produkt för en tredjedel av priset. Jag har inte hittat någon undersökning som visar att det finns prisvärda alternativ till Tempur.

Visst finns det andra produkter, men då ska man nog ge tusan i att jämföra med Tempur. Wellpur kan säkert vara bra, men att jämföra med Tempur? Nej, det tror jag inte på.
 
Sv: Hur länge håller en säng?

Ja, det var visst kampanj just nu tror jag.
Och nej, jag jämför inte med Tempur. Jag är ju som jag redan sagt tveksam till den eftersom jag misstänker att jag inte skulle trivas i den då den är ganska hård och det tar tid innan den formar om sig när man vänder på sig. Därför letar jag ju knappast efter samma produkt, oavsett pris.
Och att ge så där mycket (oavsett om det är 9 eller 12 tusen) för en bäddmadrass, vilken det än är, är inte direkt aktuellt ändå.

Dock sägs det att wellpur ska vara ett alternativ om man är ute efter lite liknande material som tempur och man just p.g.a dess hårdhet är tveksam då wellpuren tydligen formar om sig mycket fortare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 261
Senast: Nominous
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
4 011
Senast: Coop
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 576
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp