Bukefalos 28 år!

Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Ibland måste man störa en sovande hund. Vår hund får sova i soffan och sängen och ibland kan det vara så att hon har lagt sig på något av barnens kläder eller att jag ska bädda sängen. Då får hon ju flytta sig. Och jag anser att hon ska göra det även om hon inte vill och givetvis utan morr.
Enya visar inte på ett speciellt sätt att hon vill vara i fred, är det stökigt i köket så lägger hon sig i vardagsrummet. Hon har en korg, men där är hon nästan aldrig ( föredrar sängen eller soffan ).

Ja, det händer ganska ofta att jag ropar lite på henne om JAG vill kela med henne eller ska ge henne mat, men givetvis klappar jag även henne när hon kommer och vill ha gos ( fast inte alltid ). Ett exempel; Går jag förbi henne och hon ligger i soffan och viftar på svansen och tittar på mig när jag går förbi så tolkatr jag det som om hon tycker att det är ok om jag kommer fram till henne och kelar. Sover hon däremot och inte ser mig så låter jag henne vara. Det är inte alls så att jag springer fram till henne stup i kvarten för at gosa.

Egentligen morrar inte din hund alls, eller hur? Min förra hund lät också när hon la sig ner eller när hon sträckte på sig eller när man gosade med henne. Det var inget morr, men om man inte kände henne så skulle man kunna tro att hon morrade. Jag antar att det är precis så din hund låter?

Du känner ju din hund och jag känner min.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Mina hundar är med mig på jobbet, här ligger de bara och sover eller leker med varandra, precis som de gör hemma oavsett om de är ensamma eller ej.

Om jag har med mig hundarna till jobbet, är de endast ensamma när jag är i stallet eller gör ärenden så typ 3-4h/dygn.
Ibland om jag inte har möjlighet att ta med dom så rastar jag dom lite extra länge på morgonen och sen åker hem mitt på dagen och går en sväng med dom. När dom väl är hemma så sover dom mest (ser spåren i sängen:)) eller så leker dom (grannen bredvid hör dem :crazy: )

Eftersom mina hundar antingen är på kontoret eller så är den store utomhus så är dom egentligen lika mycket själva där som om du vore hemma, jag rör mig mest ute på lagret och andra delar av byggnaden där vovvarna inte kan vara men de är inte särskilt missnöjda ändå trots att de är själva mycket. dom blir ordentligt omklappade så fort jag är hos dom, dom har varandra att leka med och dom aktiveras ordentligt efter jobbet på div. olika sätt.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

usch, va jobbigt... hoppas att jag aldrig hamnar i den sitsen... hundarna hade jag säkert orkat med men inget annat, som vänner och andra nöjen.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Vilka andra nöjen?
Det har jag inte ägnat mig åt förut heller. Då var jag pank och nu är jag trött. Vännerna ser jag ju när vi tränar hund.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

jaha, jag har "oturen" att ha en sambo och vänner som inte är hundintresserade... och så tycker jag det är mysigt att gå på krogen emellanåt (=nöjen).

men för att glida ifrån ämnet en aning, hur tusan tränger man sig in i gemenskapen på en klubb? speciellt när ingen är i ens egen ålder? tänkte skaffa mig lite hundintresserade vänner här, men hitintills går det inget vidare. en med två små barn och en som bara är intresserad av mode...
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Jag gjorde som så att jag gick på ett medlemsmöte, fick höra att det skulle anordnas julfest och erjöd mig då att fixa musiken. Sedan drog jag med mig dåvarande sambon på festen och minglade runt. Märkte jag att något verkade intressant så frågade jag helt enkelt om jag fick slå mig ned och vara med i diskussionen.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

där ser man. att klubbarna kan ha fester. jo, men ett medlemsmöte får man väl släpa sig dit på.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Det kanske det är där skillnade är lite. Min hund har korgen som sin, det är inget som vi andra sitter/ligger i. Han vet att det är hans (även om den andra hunden ibland lägger sej i den).
I sängen och soffan däremot vet han att där sitter/ligger vi andra, det är Inte hans plats.
Han får ligga där När JAG vill ha honom där. OM han skulle ligga där utan tillåtelse, DÅ skulle jag "slänga" ner honom omedelbums! Skulle han morra då, då får han sova ute ;)

Jag går inte heller fram stup i kvarten för att gosa med honom utan det är tex när jag ska gå och lägga mej. Då går jag runt och släcker alla lampor och går då förbi hundarna, då brukar jag ibland "pussa" dom god natt.
Eller när jag sitter i soffan (hundkorgen alldeles brevè) sträcker jag ner handen och stryker honom.

Jo, någon slags morrning är det.
Jag vet ändå vilket ljud du menar, så gör han oxå när han sträcker på sej eller mojsar i korgen.
Men detta är lite mer åt morr hållet men en snäll sådan.
Svårt att förklara, men det är ju ungefär som att man kan höra på hundarnas (mina egna) skall vad dom säger eller vill.
Så hörs det på morret oxå.
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Har precis tagit över en hund som tillbringade alldeles för många timmar ensam hemma om dagarna.........Han var ensam ca 9 timmar MED munkorg dessutom :mad: !!! Ägarna kunde inte förstå varför hunden tuggade sönder hela huset, så då fick han munkorg!
Sen skulle dom avliva hunden för "han var ju SÅÅÅÅÅÅÅÅ jobbig". Hunden är 1 år gammal!!!!

När vi fick hem honom var han enormt stressad men har lugnat sig jättemycket. Han och min 2-åring kommer mycket bra överens och rastar varandra rejält! :D

Nåja, mina hundar är i alla fall ensamma 5 timmar mån-torsd och på fredagarna endast 1,5 timme! Detta funkar jättebra och hundarna verkar nöjda och glada!
 
Sv: Hur länge låter ni era hundar vara ensamna hemma?

Jodå, vi har i alla fall ett par fester per år. Nu börjar det ju närma sig julfest igen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 844
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 893
Övr. Hund Jag läst en artikel ang att fler tar med sig hundarna till jobbet nu när färre folk jobba hemifrån och kommer tillbaka till...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 137
Senast: Sesca
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 773
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp