Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Elric

Som många här vet så slutade vår gravidited olyckligt.
Jag och min fru längtar efter att få barn och kan knappt vänta.
Ok jag förstår att man måste vänta ett tag så kroppen hinner ta igen sig. (även psyket kanske)
Hur länge tycker ni att man ska vänta??
Vi har bestämt oss för att våga prova igen.
Vi mår ganska bra trots det som hänt öven om det känns lite tungt.
Man måste se framåt och leva vidare trots svåra perioder i livet.
Som jag skrev i min andra tråd så har vi varandra och det är det viktigaste för oss.
Denna kris har gjort vår kärlek för varandra ännu starkare och vi vill dela med oss av den till ett barn. :love:

Vad tycker ni om detta? Har vi för bråttom som redan tänker på ett nytt projekt??


/ Nanne
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Ni kommer nog bli gravida när kroppen och psyket är redo. Det kan gå fort och det kan ta ett tag, vem vet. Känner ni er redo, varför inte försöka igen, det där kan väl bara ni bestämma vad som känns bra för er? Min svärmor förlorade sin förstfödda strax efter födseln, ett år senare föddes nästa barn, så det kan gå fort och sluta bra.

Har själv aldrig råkat ut för något liknande, inte ens haft missfall, men jag har hört dom som får rekomendationen att vänta ett par menstruationer i alla fall. Har inte er BM/läkare sagt något?
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Vår läkare har inte sagt något om detta.
Vi hade tänkt att vänta ett par "perioder" iallafall.
Min svägerska förlorade ett barn i januari -95 (var dött vid födseln)
Hon fick en son i December 1995.
Man kanske inte behöver vänta allt för länge heller?

/ Nanne
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Elric skrev:
Vår läkare har inte sagt något om detta.
Vi hade tänkt att vänta ett par "perioder" iallafall.
Min svägerska förlorade ett barn i januari -95 (var dött vid födseln)
Hon fick en son i December 1995.
Man kanske inte behöver vänta allt för länge heller?

/ Nanne

Man behöver inte vänta om man inte fått förhållningorder av läkaren att avstå från penetrerande sex en viss tid efter den inducerade förlossningen. Det kan finnas en viss infektionsrisk efteråt. Vid en vanlig förlossning bör man vänta sex veckor, men ett så här tidigt avbrytande av graviditeten "river" ju inte upp livmodern på samma sätt så det borde inte behövas så lång tid.

Så länge man har flytning eller oregelbunden blödning bör man nog avstå. Men så fort det är en normal menscykel utan infektionsrisk så kan man ju försöka - är inte livmodern färdig så blir det ju helt enkelt inget.

Jag tycker ni gör rätt som går vidare direkt.

Lycka till :bow:

Tim
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Tack Tim! Vi ser ingen annan utväg än att gå vidare direkt.
Det känns bra att få lite uppmuntran mitt i all sorg och elände.
Vi måste ha något att se fram emot även om denna tråkiga upplevelse alltid kommer finnas kvar som ett sår.
Vår längtan efter barn är outhärdlig!

/ Janne
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Jag tror det kommer gå bra för er, man klarar det bättre om man låter såret vara öppet så länge det vill och prata om det.

Jag var själv väldigt sjuk och var med om en hel del trassel på vägen innan jag fick min första bebis. Då var det lätt att misströsta. Men sedan kan man se det lite annorlunda. Utan alla fördröjningar och komplikationer hade det ju inte blivit just det HÄR unika barnet :love:

Ert första foster hade ju ingen framtid. Men det har ändå på ett vis sett till att ni både mognat och att just precis nästa barn som kommer blev pga fördröjningen just den unika kombinationen av er båda som det kommer att vara.


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Hej!
Nu är jag inte insatt i vad som hänt Er, men förstår att ni fått missfall, eller?
Det krånglade för oss också innan vi fick barn, men mina missfall var tidigt i graviditeten, v.12 ungefär.
Vid första missfallet fick jag råd via en sådan liten käck lapp som de skickar med en vid utskrivningen, att vi skulle avstå från sex ett visst antal veckor.
Vi fick även missfall mellan våra två barn, då hade jag turen att få samma gynekolog som tidigare (en underbar liten indier som gick mig typ till armhålan och var såååå varmhjärtad), han sa åt oss att åka hem direkt och prova igen. Gemensamt för mina missfall är att jag inte tillnärmelsevis mått så illa som vid mina fullgågna graviditeter. Annars har det inte funnits någon orsak till att det blivit som det blivit.
Prova så snart Ni känner Er redo, jag håller tummarna för att Ni skall lyckas.
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Hej!
Nu är jag inte insatt i vad som hänt Er, men förstår att ni fått missfall, eller?
Det krånglade för oss också innan vi fick barn, men mina missfall var tidigt i graviditeten, v.12 ungefär.
Vid första missfallet fick jag råd via en sådan liten käck lapp som de skickar med en vid utskrivningen, att vi skulle avstå från sex ett visst antal veckor.
Vi fick även missfall mellan våra två barn, då hade jag turen att få samma gynekolog som tidigare (en underbar liten indier som gick mig typ till armhålan och var såååå varmhjärtad), han sa åt oss att åka hem direkt och prova igen. Gemensamt för mina missfall är att jag inte tillnärmelsevis mått så illa som vid mina fullgågna graviditeter. Annars har det inte funnits någon orsak till att det blivit som det blivit.
Prova så snart Ni känner Er redo, jag håller tummarna för att Ni skall lyckas.
Nina
 
Sv: Hur länge måste vi vänta?? (nytt projekt)

Det finns en tråd om det som hände oss (Ultraljud som slutar olyckligt)
Det visade sig att fostret hade en svår form av turners.
Vi valde att avbryta grav. då fostret inte skulle klara sig ( Detta gjordes runt v18)
Frugan har pratat med sin barnmorska som sa att vi kunde försöka så fort hon slutat blöda.
Vi hoppa verkligen att vi ska vara på G snart igen!!

/ Nanne :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 918
Senast: Görel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 188
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp