Hur läser man antagningsstatistiken?

californication

Trådstartare
Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig. Kollar antagningsstatistiken för högskolor och universitet från tidigare terminer. Om det står exempelvis "antal antagna 320" under urval 1 och sedan "antal antagna 191" under urval två, innebär det då att det är 191 personer ytterligare som kommit in under urval 2 bortsett från de första 320 eller hur skall man läsa antagningsstatistiken?

Hälsningar, förvirrad och snurrig.
 
Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig. Kollar antagningsstatistiken för högskolor och universitet från tidigare terminer. Om det står exempelvis "antal antagna 320" under urval 1 och sedan "antal antagna 191" under urval två, innebär det då att det är 191 personer ytterligare som kommit in under urval 2 bortsett från de första 320 eller hur skall man läsa antagningsstatistiken?

Hälsningar, förvirrad och snurrig.

Det är totala antalet antagna i urval 2. Ofta ser det ut så eftersom det är ett väldigt stort överintag i urval 1, som sedan tackar nej till platsen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 084
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 132
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 935
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 538
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp