Hur lång nedtrappning?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Arsozah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 699
A

Arsozah

Jag har ett 6-årigt halvblodssto som jag importade ifrån Holland för 2 månader sedan. Det är en tävlingshäst, hoppning, och vi ska starta en tävling på onsdag men efter den tänkte jag ge henne lite vila och massage på det (ska masseras på tisdag nästa vecka). Men jag tänkte bara på hur jag ska göra med ridningen, måste jag trappa ned den till vilan så hon inte bara "ställs av" pang bom? Tänkte på kolik och sådana saker eftersom hon är van att röra på sig... Tycker att den "ordentliga vilan" ska vara i ca 2 veckor men hon kommer nog att skrittas ute en del ändå och sådär och hon går ute på bete på dagen varje dag.

Går det bra att börja vilan på en gång efter massagen eller ska jag göra upp något ridprogram innan den börjar?

Sv: Hur lång nedtrappning?

Jag skulle minska fodret (om det är tänkt att hon ska beta?) iaf lite så att hon inte står på samma mängd iaf, och sedan kanske rida ett par lugna pass och sedan skritta några dagar och sedan ställa av.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
2 048
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 331
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
192
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka