Hur lång tid i tullen??

bettysmatte

Trådstartare
Mitt DNA-test fastnade - som väntat - i tullen. Det kommer inte att röra sig om någon jättesumma (ca 80-90 kr) som ska betalas. Men det jag undrar är hur lång tid det kan förväntas ta innan paketet kommer till mig? Någon som har koll på hur lång tid postnords importhantering brukar ta?
 
Sist jag fick paket som skulle förtullas så behövde det kompletteras tulluppgifter. Visade sig vara extremt svårt att få postnord att hitta/läsa pappren jag mailade till dom. Försökte flera gånger att maila på adressen som stod i brevet jag fick hem men fick ändå påminnelse om att dom saknade upgifter. Slutade med att jag ringde deras kundtjänst och mailade direkt till någon där som då vidarebefodrade det till rätt person. Efter det så tog det två-tre dagar så kunde jag hämta ut paketer.
 
Mitt DNA-test fastnade - som väntat - i tullen. Det kommer inte att röra sig om någon jättesumma (ca 80-90 kr) som ska betalas. Men det jag undrar är hur lång tid det kan förväntas ta innan paketet kommer till mig? Någon som har koll på hur lång tid postnords importhantering brukar ta?

Vet folk som fått vänta 2-4 v efter att de har betalat in.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
506
Senast: __sofia__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 979
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp