Hur lång till stallet?

Har 15 minuter med bil till stallet idag. Det ligger på familjegården så när jag bodde där hade jag 2 minuter från dörr till dörr. Saknar det ibland, speciellt nu när vintern kommer!
 
Sedan en månad tillbaka har jag ca 6 min i bil.
Jag har hittat ett ställe som jag arrenderar, och jag sköter mig helt själv.
Saknar paddock och ridhus, men inte att det tog 17 min att köra.

Saknar inte heller stallkompisar (vilket jag kanske trodde att jag skulle göra), utan trivs med att rå mig själv.

Ser fram emot att kunna rida igen när vintervilan är slut.
 
Hur lång tid tar det för er att ta er från er ytterdörr tills ni öppnar stalldörren?

Har innan haft max 15 min men oftast inte mer än 5-10 min men funderar nu på ett ställe som tar 30 min (3 mil) enkelväg.
Men blir det för långt.
Bara resan tar ju 1h sammanlagt och sen då typ 3-4h i stallet oxå är det hållbart med familj?

För mig tar det mellan 20-25 minuter beroende på väglag. Vara hemifrån 5-6 timmar för stallet är inte ovanligt beroende på om hästen ska motioneras eller inte. Har en gubbe som klagar, men det får man ta.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: mamman
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 031
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp