Bukefalos 25 år!

Hur lång till stallet?

Har 15 minuter med bil till stallet idag. Det ligger på familjegården så när jag bodde där hade jag 2 minuter från dörr till dörr. Saknar det ibland, speciellt nu när vintern kommer!

Sedan en månad tillbaka har jag ca 6 min i bil.
Jag har hittat ett ställe som jag arrenderar, och jag sköter mig helt själv.
Saknar paddock och ridhus, men inte att det tog 17 min att köra.

Saknar inte heller stallkompisar (vilket jag kanske trodde att jag skulle göra), utan trivs med att rå mig själv.

Ser fram emot att kunna rida igen när vintervilan är slut.

Hur lång tid tar det för er att ta er från er ytterdörr tills ni öppnar stalldörren?

Har innan haft max 15 min men oftast inte mer än 5-10 min men funderar nu på ett ställe som tar 30 min (3 mil) enkelväg.
Men blir det för långt.
Bara resan tar ju 1h sammanlagt och sen då typ 3-4h i stallet oxå är det hållbart med familj?

För mig tar det mellan 20-25 minuter beroende på väglag. Vara hemifrån 5-6 timmar för stallet är inte ovanligt beroende på om hästen ska motioneras eller inte. Har en gubbe som klagar, men det får man ta.

Liknande trådar

Hästhantering Min häst är van att åka transport och åker lugnt och bra, kan bli lite otålig i slutet och skrapa men inget annat. Men, när vi åker till...
Svar
8
· Visningar
787
Övr.Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
426
· Visningar
43 920
Kropp&Själ Hur hanterar ni stress? Klarar ni av stress? Jag märker att jag inte längre kan hantera stress. Det går överstyr. Blir arg, pulsen går...
Svar
16
· Visningar
976
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vackra vinterord