Hur länge får hästar stå inne i stallet??

Angelina

Trådstartare
Spinoff på tråden om hästar som gick ute för länge.

Det finns bestämmelser vad gäller hästar som går ute. Men finns det också bestämmelser att hästar inte får stå inne i stallet hur länge som helst?

Många hästar tillbringar alltför mycket tid i stallet tycker jag och det kan ju aldrig vara bra. Hästar behöver ju vara ute så mycket som det bara går anser jag, jag har aldrig haft mina i lösdrift dock (bor i norr och det blir lätt tok-kallt på vintern). Fick jag välja mellan att ha hästen ute för länge eller inne för länge väljer jag solklart ute-alternativet. Fast lagom är ju bäst;) .

Sv: Hur länge får hästar stå inne i stallet??

Jag har inte hittat någon sådan regel någon gång, men det borde finnas. Jag njuter med hästarna når de kan vara ute så långe det bara går. Låt de vara så naturliga som möjligt tycker jag.

Som sagt det finns ju tyvärr ingen sådan regel, däremot ett förslag på remiss tror jag att det var. Men den omfattar att hästen ska få röra sig fritt i paddock eller ridhus något timtal dagligen.

Ja, det är konstigt hur de tänker. Det måste ju vara lika skadligt för hästen att stå inne mycket som att stå ute mycket utan vindskydd. Så gör man en lag om det ena men inte om det andra.

Ja, det är konstigt hur de tänker. Det måste ju vara lika skadligt för hästen att stå inne mycket som att stå ute mycket utan vindskydd. Så gör man en lag om det ena men inte om det andra.

Tycker innte det är så konstigt då regeln om max antal timmar i hagen gäller ALLA hästar och då mycket lättare att lagstifta om.

Medans om man vill lagstifta om ett max antal timmar i boxen kommer en massa andra fågor in Tex om hästen är halt och måste stå inne eller Måste alla tävlingar ha hagar att erbjuda till tävlande hästar eller träning som pågår i mer än 1dag.

Kram

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 857
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka