Hur långt har du till stallet?

Hur långt har du till stallet?

  • Har hästarna hemma/på gångavstånd

    Röster: 49 35,3%
  • < 5 minuter med bil

    Röster: 12 8,6%
  • 6-10 minuter med bil

    Röster: 15 10,8%
  • 11-20 minuter med bil

    Röster: 39 28,1%
  • 21-30 minuter med bil

    Röster: 18 12,9%
  • 31-45 minuter med bil

    Röster: 4 2,9%
  • 46-60 minuter med bil

    Röster: 1 0,7%
  • > en timme med bil

    Röster: 1 0,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    139
Statistik är kul.......

Är det verkligen så att de flesta har hästarna hemma eller är det så att det är de som mest frekvent svarat? Det skulle vara kul att veta.
 
Statistik är kul.......

Är det verkligen så att de flesta har hästarna hemma eller är det så att det är de som mest frekvent svarat? Det skulle vara kul att veta.

Fast det är en minoritet som har hästarna hemma ju, enligt statistiken i undersökningen? Knappa 39% har hästarna hemma, resten har mellan 5 minuter till över en timme med bil till stallet. Man måste ju slå ihop de andra katergorierna för att jämföra och inte bara titta på att kategorin hemma har fler svar än någon av de andra alternativen ensamt.
 
Fast det är en minoritet som har hästarna hemma ju, enligt statistiken i undersökningen? Knappa 39% har hästarna hemma, resten har mellan 5 minuter till över en timme med bil till stallet. Man måste ju slå ihop de andra katergorierna för att jämföra och inte bara titta på att kategorin hemma har fler svar än någon av de andra alternativen ensamt.

Jaha ja, dummare än tåget är man ibland när man tittar för snabbt. Tur att någon med hjärnan i behåll kan räkna rätt. :angel:
 
jag har exakt 18 minuter med bil. Det finns stall närmre men jag väljer mycket hellre ett stall där både jag och hästen trivs. Ska nog mycket till för att jag ska byta stall :)
 
Ungefär 20 minuter med bil, lite beroende på tidpunkten på dygnet (kan bli stående vid in-utfart i evigheter om jag kommer i rusningen). Med vårt skämt till kollektivtrafik hade det väl tagit närmare en timme. :cautious: Stallet ligger annars väldigt centralt, så jag skulle gissa på att det tar 20 minuter med buss från stan och kanske fem-tio minuter med bil, så det är mitt hem som ligger helt åt skogen.
 
Hemifrån mig till min medryttarhäst är det ca. 2,3 mil. Först köra genom hela staden med rödljus, ut på motorväg och sedan 90-väg resterande 1,5 mil. Tar ungefär 15-30 minuter beroende på trafiken. Innan jag flyttade tog det 25-40 minuter att komma dit. Men jag trivs som fisken i vattnet där och försöker använda körningstiden till att lyssna på musik och njuta av ensamheten :D

Buss går inte att ta dit. Dels för att bussen går en gång varannan timme och runt tre gånger på helgen. Från busshållplatsen tar det 25 minuter att gå till stallet och då går man på en smal landsväg där bilar kör fort. Jag har ingen dödslängtan och vill vara egoistisk istället för att tänka på miljön och åka kollektivt ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Kanske alldeles för tidigt att fråga...🙈 Men ändå, hur brukar ni julpynta i stallet? Nu när vi har en egen ponny kan vi ju fixa som vi...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: skogaliten
·
  • Artikel
Hästnyheter Besöket i stallet en av veckans höjdpunkter för kompisarna Rickard Andersson Frese och Aurora Leksell. Med hjälp av hästarna får de både...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Funderarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp