Hur långt har knoppningen kommit i början av april?

Manza

Trådstartare
Dagens kanske märkligaste fråga, men jag saknar helt förmåga att minnas från år till år. Så, hur långt har knoppningen hunnit i början av april i Stockholm? Börjar träden skifta i grönt eller är det fortfarande brun misär då?

Heter det ens knoppning?
 
I början av april är om sisådär tre veckor.
Jag skulle säga "brun misär".

Att träden knoppas betyder väl att knopparna börjat svälla och håller på att spricka upp. Du får nog vänta någon vecka till.

Fast allt, absolut allt, beror på vädret. blir det varmt nu och håller i sig så knoppas det mesta. Som det är nu misstänker jag - som inte bor i Stockholm - att det knappt tittar upp några lökar ens.

Hörni stockholmare - här har ni det?
 
Aha! Då håller jag tummarna för en ordentlig knoppning tills dess :D.
Haha, jag har efter @tanten s svar helt tappat förhoppningen om en *romantisk vårpromenad i Hagaparken*. Men du kan få hålla en tumme för att överraskningen jag planerar går i lås och inte avslöjas!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Takire
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 013
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp