Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tindra får komma ut vid tio på kvällen - då får jag ofta väcka henne sen då sover vi tills vi vaknar. Upp och ut sen in för frukost. ibland stiger vi upp 7 och nästa dag 9 osv... så ibland blir det länge.
Hum, min hund går upp när jag går upp. Han skulle lätt kunna sova i 16 timmar om det vore så. Men normalt så går vi ut sista promenaden runt 02.00 kanske. Lite senare, lite tidigare ibland. Sedan går vi väl upp mellan 10-12.
Min valp får man passa på att rasta vid nio för sedan somnar han och då får man släpa ut honom. Det ser jag ingen anledning till eftersom han alltid är torr hela natten.
Han väcker mig klockan åtta men det verkar vara mest för att han är hungrig.... Ställer sig vid matskålen och vägrar röra sig förren han fått frukost Efter det kan han gå och lägga sig men då tvingar jag ut honom eftersom han har tvingat upp mig
Det kan gå allt i från 10-14 h som de inne under natten. De är ingen av dem som har bråttom ut. Är de kris, så säger de till och vi går självklart ut oavsett tid.
Däremot är de ute med mig/oss under hela dagen sedan.
Ibland är det säkert 12 timmar mellan rundorna, men då är vårat problem att hunden inte går upp. Man får ta på halsbandet och draaa upp henne vissa mornar.
Är hon kissignödig tidigare på morgonen eller under natten så går hon ner och väcker mig så släpper jag ut henne. Så det beror lite på henne själv hur lång tid det är mellan.
Vi är också riktiga nattmänniskor. Jag går ut med valpen sista gången vid ett och första rundan på morgonen blir vid 8. Sen piper han på natten om han behöer ut och då tar jag givetvis ut honom.
10-11timmar är väl normalt på helgerna och då man är ledig. Man går ut 21-22 på kvällen och sen vid 9 eller så nästa dag.
Som vi lever just nu så ser väl helgerna ut ungefär så. Vardagarna så går det ca 8-9timmar mellan kväll-morgon men det är ju bara för att en är vaken sent och den andra tidigt.
En hund måste väl kunna klara en natts sömn utan att kissa inne?! För mig är en normal natt ca 8 timmars sömn. Sen tillkommer viss tid vid läggdags och viss tid för morgonsysslorna. 9-11tim borde därmed vara en normal period för de flesta hundar och ägare.
Hundavel & Ras Har läst i valptråden och måste säga att du verkar ha fått en valp av särskild sort. Som ägare av Borderterrier sen -89 känner jag inte...