hur långt transportera häst?

scizofren

Trådstartare
jag ska åka från södertälje till skåne med mina två hästar, så jag behöver veta hur länge man får transportera en häst i transport innan man måste stanna och låta hästen vila. hur länge är det rekommenderat att låta hästen vila då?
hemskt tacksam för svar!:bow:

Sv: hur långt transportera häst?

En häst får transporteras i max åtta timmar. I dessa åtta timmar ska in- och urlastning vara inräknad. Efter dessa åtta timmar ska hästen ha möjlighet att få vila resten av dagen för att fortsätta resan dagen därpå.

Liknande trådar

Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
564
Senast: Edla
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 219
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka