Hur lära in skall?

Raven_

Trådstartare
ja.. Nu sitter jag här helt svettig. Har skuttat runt och försökt få hundkraken att skälla, men icke. Har försökt locka fram ett liiitet litet skall, men hon är tyst som en mus. Inte ens när man tar upp henne i högvarv, då blir det på sin höjd nåt mraow. Typ.

Hur lära in skall på "tysta" hundar?

Sv: Hur lära in skall?

Hahaha, tyvärr så har jag inte så goda saker hemma.. Dessutom så är lilldamen så inpräntad på att man absolut inte tittar på människomat..

Det var inte min heller, men när pizzan låg på golvet och hon insåg att hon skulle få den men väntade på ett "varsågod" så blev hon så ivrig att hon började skälla när jag hetsade henne.
Det var inte planerat, jag satt och åt pizza och blev mätt helt enkelt.

Fortsätt hetsa och belöna minsta lilla ljud, även ett mraow så kommer det kanske. Så fort de lär sig att det är ljudet de får belöning för så väntar man lite med belöningen. Då tar de flesta hundar i lite extra så att säga, till slut kommer det ett skall:)

Mvh

Då kanske det blir pizza till middag i morgon då ;) Då har jag en bra anledning att svulla lite, hehe.

Kolla halsmandlarna först! Jag har själv haft 3 hundar med halsmandelproblem och dom vill inte gärna skälla då det gör ont.
En av hundarna var svår som f_n att få till skallet på. Var på sökkurs och vi jobbade oss svettiga men icket!
Ja men sa instruktören, är det inget som han går i gång på??? Jo, dammsugaren! Ja men använd den då!!

Så här gick det:
http://s77.photobucket.com/albums/j58/Patrek/?action=view&current=castro_0001.flv

Sen satt skallet!!!

Njae, alltså hon KAN ju skälla. Tro mig. Men de gånger hon skäller är tex när det ringer på dörren. Men jag vill inte ha en hund som vrålar när det ringer på dörren, så det känns fel att använda dörrklockan som inlärningsknep.

Kolla halsmandlarna.
Mina halshundar har också skällt vid hög retning men inte när jag ville.

Och ja, dörrklockan är inget bra alternativ. Min dammsugarhund var något besvärlig sen vid dammsugning men jag kunde ju alltid välja att släppa ut honom eller i ett annat rum när jag dammsög.

Symptom om hunden har problem med tonsillerna (halsmandlarna)

Svårt att svälja
Slemmig i halsen
Blir fort trött
Drar gärna tungan på underlaget när den ligger, liksom segdrar den fram så att det sliter i tungroten.
Leksaker man kampar med blir extra slemmiga och äckliga.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 435
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 999
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 552
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Dressyrhingsten Skyline to B.