Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men ska jag byta och ta ett foto så man ser hur det ligger över hästen?
Wippos;9931373fast på själva hästen märkte jag ingen skillnad. han gick på som vanligt :crazy:[/QUOTE skrev:Fördelen med luftsadelMin säger till regält med ullsadlar om det inte passar honom men med luftsadel är han väldigt tolerant, både på gott och ont för det ställer så stora krav på mitt omdöme istället.
Fördelen med luftsadelMin säger till regält med ullsadlar om det inte passar honom men med luftsadel är han väldigt tolerant.
men et kan skilja betydligt mer vid manken på en häst med låg manke. Jag lägger inte så mkt vikt vid det utan om sadeln ligger i jämnvikt. Men en sadel kan ligga i perfekt jämnvikt o ändå vara för smal.
Så för att kunna ge ett ordentligt svar behöver mnan kunna känna så trycket är lagom o jämt, o att sadeln inte släpper bak när hästen börjar jobba.
Det beror ju helt på sadelns mankfrihet och hästens manke. Sadeln kan vara lagom vid/försmal men ändå ligga på manken, då behöver man en sadel med mer mankfrihet. Ditt tips är inte bra för det ger en falsk trygghet.