Hur lindar ni i transporten?

Sv: Hur lindar ni i transporten?

Beror på, oftast räcker det med "vanlig" lindning (men ser till att den går ner över kotan ordentligt. Fleecelindor+paddar), och så har jag gummiboots till. Bekvämt för då måste man inte linda av om man tex ska till Mustang för sadelprovning eller så ;)

Annars så lindar jag ner över kronranden, om jag inte har boots.

Till träning (20min) lindar jag vanligt (fleecelindor+padd) + neoprenboots runtom.
16996689.jpg

Är det längre har jag större paddar som går upp över knä+has, så lindar jag som vanligt ovanpå + neoprenboots runtom då.

så här typ (men lite mer nogrant + boots)
20842457.jpg

Ursäkta dåliga bilder, hade ej bättre :p

Lindar ungefär som ramona, också har jag neopren boots. Har nu köpt ordentliga stora paddar som jag tänkte ha just i transporten, men får se om jag ev. behöver lite längre lindor då också.
Ska ut och åka imorrn men då handlar det bara om en resa på ca 20 min så då lindar jag med vanliga teddypaddar och neopren-boots som jag gjort tidigare.
Pålle vill ej ha transportskydd längre, suck.

såhär:

på bilden har hon boots fram. det har hon bara då hon är isbroddad. annars utan boots..

det är cabejo paddar och tunna fleecebandage.

Jag undrar också varför ni lindar i stället för att använda transportskydd!? (Jag hoppas det inte är för mycket trådkapning..)

jag lindar för att jag tycker det är enklare.. man slipper leta transportskydd som sitter bra, och skyddar bra..
Jag som har varmblodstravare med spinkben har väldiga problem att hitta passande transportskydd..
och eftersom jag vill ha liniment + bandage efter loppen så blir det ju en självklarhet att linda..:)

Jag lindar benen på mina russ eftersom det är stört på omöjligt att hitta transportskydd som är tillräckligt små, alla jag provat glider ner. Använder paddar och fleecelindor samt boots fram istället. Har jobbat i ett antal travstallar och där var det alltid lindor och boots som gällde.

Jag lindar eftersom jag har svårt för att hitta skydd som passar mitt fullblod. Hon har extremt smala ben, men ändå långa, så normala transportskydd passar inte på henne.

MIn häst gillar inte skydd som inte sitter åt, vanliga transportskydd är oftast stora och sitter inte riktigt fast, och då sparkar han av dem, har även lyckats göra så de åker ner och så har han trampat på dem med andra hoven=han ramlar. Har inte spelat någon roll, hur bra och hårt jag än spänner så trampar han av dem, ända skydden som funkat bra (hade på ponnyn) var globus som satt tajt runt benen! Men då kunde man inte ha skydd under som många har under vanliga.

Lindorna bryr han sig inte om och de sitter bra och skyddar me såklart ;)

*usäkta om de blev rörigt:p*

Jag undrar också varför ni lindar i stället för att använda transportskydd!? (Jag hoppas det inte är för mycket trådkapning..)

Min ena häst har svårt att acceptera transportskydd, hon står mer stilla med lindor, antar att hon tycker att det är skönare. Men jag föredrar transporskydd, bekvämare så :)

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
967
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Sony hörsnäckor
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka