A
Atalantha
Om man har en hund (30 kg) och 2 katter, hur litet tycker ni är minimum att bo då? Alltså ur djurens perspektiv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som någon skrev så beror det nog på hur djuret är och hur deras tillvaro ser ut.
Minsta jag kan tänka mig är en lägenhet på 24 kvm om det är en bra planlösning, är det för litet tror ni?
Tror jag fungerar utmärkt, framförallt om du ser till att ha klätterställningar och kanske hyllor eller liknande som katterna kan använda för att bli riktigt glada. Även om de är lugna kanske de gillar att sitta högt och "titta på världen". Det har jag för mig att katter brukar gilla![]()
Om man har en hund (30 kg) och 2 katter, hur litet tycker ni är minimum att bo då? Alltså ur djurens perspektiv.
Jag tycker att man (om man måste) kan bo på typ 20 kvm med 30 kg hund och 2 katter - men då förutsätter jag så klart att hunden får gå på rejäla promenader och att katterna får gå ut.
Om det gäller innekatter så spelar kvadratmetrarna ingen roll - vem vill sitta i husarrest i hela sitt liv?
Det är väl mer katterna man får ta med i beräkningen om de är innekatter jämt vill säga. För hunden går man ju ut med så hemmet kan ju bli lyan där man tar det lugnt och så är man istället ute och flänger på promenad. Finns beskrivningar för hur man bygger ett kattvänligare hem så de får lite att göra om man vill nöja dem mer. (om det är innekatter som aldrig går ut vill säga)
Min innekatt är inne för att hon inte ser speciellt mycket. Har provat ha henne ute men hon hittade inte hem. Jag hoppas och tror att hon har ett bra liv ändå.
Samt planlösning. Weimaranern gör inga högre knop inomhus och det kommer förhoppningsvis inte nykomlingen heller göra. Däremot har vi pga lägenhetens planlösning, dåliga möjligheter att skilja dem åt om de lämnas ensamma osv. samt att det är trevligt att inte alltid ha hundarna runt fötterna..![]()