Sv: Hur löshoppar man?
okej jag ska forsoka forklara hur jag gor
med en hast som jag aldrig har loshoppat tidigare borjar jag med att bygga en korridor som har ett vidare utslapp och infang, sen lagger jag bara en bom pa marken som jag sedan leder hasten over i skritt nagra ganger sedan i trav nar han har verkat fatta vad jag vill leder jag in honopm i trav och later honom sedan fa ga fritt over bommen pa marken , jag har en medhjalpare i borjan av korridoren som kan ha en longerings piska i handen och en vid utslappet av korridoren.
nar hasten har hoppat over bommen i trav haller medhjalparen vid utslappet ut handerna sa att hasten gar runt och kommer tillbaka vid inslappet igen dar driver den andra medhjalparen pa, oftast behovs det inte sa mycket padrivning alls. hasten tycker oftast att detta ar roligt sa att den fattar latt vitsen med det hela, mycket berom nar han tar intiativet sjalv....sedan hojer jag bommen pa marken till ett litet kryss och later hasten hoppa detta ocksa, nar han har gjort det fran bada halklen nagra ganger sa noijer jag mig med det och berommer och skrittar av....det ar viktigt att inte ta i for mycket sa att hasten blir osaker och kanske gor ett misstag, borja latt och enkelt och bygg upp svarighet och kombinationer allt eftersom...lycka till