Hur man finansierar hästköp?

Sv: Hur man finansierar hästköp?

Jag tycker inte heller att det är något fel att låna pengar till en häst, men det är ganska lätt att låna pengar, och tråkigt att betala tillbaka dem. :crazy:

Jag hade redan ett lån på min bil, som jag sålde och köpte hästen för de pengarna. Så lånet hade jag redan, bytte bara ut 170 hk mot en :)

Men jag kan helt klart tänka mig att ta ett lån nästa gång jag köper häst! Den kommer nog dessutom att bli lite dyrare än den nuvarande, och förhoppningsvis är lånet avbetalat då, så får jag börja om. Vet också att jag är urusel på att spara pengar.

Sv: Hur man finansierar hästköp?

Nu kommer morsan här med en lite tråkig påminnelse;) vis av egen erfarenhet: Det är inte att KÖPA hästen som är dyrt - det är att ha den. Så se till att du har en buffert innan du köper.

Liknande trådar

Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 257
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 853
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 409
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka