Hur man inte lämnar ett dödsbesked

Natten till söndagen gick min mamma bort, det var inget oväntat då hon varit sjuk i Altzaimers i många år och sista halvåret tacklat av extremt.
Men sättet som jag fick det meddelat, var nog bland det värsta jag varit med om.
kvart över nio på söndagsmorgonen ringer en sjuksköterska från mobila teamet (Vårdhemmet har inte alltid ordinarie sjukvårdspersonal på plats helger)
-Hej det här är XX från mobila teamet. Är det Cewe, YYs dotter jag pratar med?
Personalen på boende har meddelat att din mamma eventuellt har gått bort. Jag har inte varit där och bekräftat det än. Jag är på plats om 45 minuter så vi ses där då.

Här meddelar jag personen att nej jag kommer inte åka till hemmet, jag hade varit där dagen innan och sagt farväl.
-Du tänker inte åka dit, så ska de bara transportera bort kroppen?

Alltså där fick jag ta i för att inte bryta ihop i telefon. Vem var hon ifrågasätta om jag vill se min mammas döda kropp eller ej?
Dessutom ringde hon igen 10 minuter senare, för hon hade glömt bort hon redan pratat med mig.
Varför ens ringa och lämna dödsbesked när hon inte var säker på att personalen på boendet verkligen kunde avgöra om mamma var borta?
Ens så okänslig oempatisk människa ska fan inte ringa anhöriga.

Jag kommer mejla ett klagomål till chefen för boendet, inte för han kan göra så mycket men det behöver komma fram hur personalen på mobila teamet beter sig.
Ska även ringa ordinarie sjuksköterska idag och höra om hon har lite mer info.
 

Usch vilken okänslig människa, så tråkigt att du råkade ut för denne. Bra att du informerade chef, så kanske den inte gör om det åtminstone
 
Men så hemskt! Det sista man vill vara med om och behöva hantera i samband med ett sådant besked. Jag beklagar förlusten. :heart
 
Först, kramar för din förlust 🖤

Sedan, vilket fruktansvärd människa! :rage: En sån ska öht inte ha med människor att göra, än mindre i situationer som din. Bra att du pratade med chefen. Förhoppningsvis så får hen en riktig utskällning och i bästa fall omplaceras från en tjänst hen är uppenbarligen olämplig för.
 
Natten till söndagen gick min mamma bort, det var inget oväntat då hon varit sjuk i Altzaimers i många år och sista halvåret tacklat av extremt.
Men sättet som jag fick det meddelat, var nog bland det värsta jag varit med om.
kvart över nio på söndagsmorgonen ringer en sjuksköterska från mobila teamet (Vårdhemmet har inte alltid ordinarie sjukvårdspersonal på plats helger)
-Hej det här är XX från mobila teamet. Är det Cewe, YYs dotter jag pratar med?
Personalen på boende har meddelat att din mamma eventuellt har gått bort. Jag har inte varit där och bekräftat det än. Jag är på plats om 45 minuter så vi ses där då.

Här meddelar jag personen att nej jag kommer inte åka till hemmet, jag hade varit där dagen innan och sagt farväl.
-Du tänker inte åka dit, så ska de bara transportera bort kroppen?

Alltså där fick jag ta i för att inte bryta ihop i telefon. Vem var hon ifrågasätta om jag vill se min mammas döda kropp eller ej?
Dessutom ringde hon igen 10 minuter senare, för hon hade glömt bort hon redan pratat med mig.
Varför ens ringa och lämna dödsbesked när hon inte var säker på att personalen på boendet verkligen kunde avgöra om mamma var borta?
Ens så okänslig oempatisk människa ska fan inte ringa anhöriga.

Jag kommer mejla ett klagomål till chefen för boendet, inte för han kan göra så mycket men det behöver komma fram hur personalen på mobila teamet beter sig.
Ska även ringa ordinarie sjuksköterska idag och höra om hon har lite mer info.
:heart Beklagar och ja, det där ska du verkligen gå vidare med. Det var inte acceptabelt någonstans.

*Kram*
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: Zaria
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 845
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp