Hur många olika partier har du röstat på i riksdagsval?

Bukefalos 30 år!

Hur många olika partier har du röstat på i riksdagsval?

• Antal omröstningsdeltagare
    171
Jag gick med i CUF 1975. Blev aktiv ganska direkt och har varit det i olika grad sen dess.
Har med åren lärt känna personer som sedan nått ledande positioner
Var lite vilsen under Annie Lööf-eran men den regionala och lokala politiken var sig lik och jag fortsatte.
Har aldrig hittat hen i någon annan rörelse

Har inte haft så många tillfällen på mig, så det var samma alla de en gången jag röstade. Antagligen blir det samma denna gången med, iallafall i riksdagen. Inte alls lika säkert på region och kommun.

För mig som egentligen står närmast ett ganska klassiskt mittenparti men som inte kommer få någon styrande roll hur det än blir så är det också viktigt vem som blir styrande, vem som blir statsminister och vilka de samarbetar med. Jag står värderingsmässigt närmare S och Magdalena än M, KD och SD, vilket gör att jag hellre landar i en röst där än något som egentligen bara blir en stödröst åt högern som jag inte alls sympatiserar med.

Jag tänkte att det var 2 för mig, MP mitt första val (eller två första) och sedan dess V. Men möjligtvis röstade jag på F! en gång.

Jag valde två men glömde bort att jag röstade på Fi en gång, så tre olika.

Centern, folkpartiet och Fi.

I år? Inte den blekaste aning 🙃

Jag har röstat V och F! och tyvärr mitt första val som 18-åring utan fullt utvecklad frontallob på M 😳🙈 Möjligt att jag röstade MP valet efter det, jag minns inte då jag blandar ihop det med EU-val.

Jag har röstat V och F! och tyvärr mitt första val som 18-åring utan fullt utvecklad frontallob på M 😳🙈 Möjligt att jag röstade MP valet efter det, jag minns inte då jag blandar ihop det med EU-val.
Haha jag funderade på M i mitt första val (19 år). Starkt påverkad av en äldre vän som var väldigt kunnig och hade så himla bra argument 😅

Först uppfattade jag frågan som om man röstade olika till riksdagen/ kommun/ region. Men sen läste jag igen och såg texten riksdagsval.
Hälsningar trög....

Liknande trådar

• Står du i kö i Bostadsförmedlingen i Stockholm?
  • Skillnaden mellan V och MP
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Miljö- och klimatpolitik

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka