Hur många olika partier har du röstat på i riksdagsval?

Bukefalos 30 år!

Hur många olika partier har du röstat på i riksdagsval?

• Antal omröstningsdeltagare
    171
4 om man inkluderar årets utlandsröst.
Jag har haft rösträtt sedan valet 2006.
Röstade S i det valet och valet efter. Var inte så insatt men umgicks mest med folk som var aktiva Sossar.

De nästa två valen röstade jag på Moderaterna. På den tiden hade jag nu fast jobb, och tjänade mina första egna riktigt bra slantar. Singel, inga barn, I god hälsa, bostadsrätt osv... Egoistiskt vilket jag bara ha mer i egen ficka.

Sedan flyttade jag utomlands sent 2014... Och vad nyhetsrapporteringar talade om var ju inte så himla rolig läsning följande år..
Samtidigt påbörjade jag själv en lååång och dyr process för att få permanent uppehållstillstånd i "mitt nya land". Vilket jag ändå tyckte var rimligt. Göra språktest och hälsoundersökning. Jag vet att det är skillnad från att söka asyl men så tänkte jag då i alla fall. Rimligt. Bryter jag grovt mot lagen dessutom kommer jag bli utvisad bums. Så jag röstade SD sist.

Nu i år blir det KD. För att jag gillar Ebba. Och olika intervjuer jag sökt upp och kollat på osv... Men man är inte jätteinsatt längre när man bor på andra sidan jordklotet.

4 om man inkluderar årets utlandsröst.
Jag har haft rösträtt sedan valet 2006.
Röstade S i det valet och valet efter. Var inte så insatt men umgicks mest med folk som var aktiva Sossar.

De nästa två valen röstade jag på Moderaterna. På den tiden hade jag nu fast jobb, och tjänade mina första egna riktigt bra slantar. Singel, inga barn, I god hälsa, bostadsrätt osv... Egoistiskt vilket jag bara ha mer i egen ficka.

Sedan flyttade jag utomlands sent 2014... Och vad nyhetsrapporteringar talade om var ju inte så himla rolig läsning följande år..
Samtidigt påbörjade jag själv en lååång och dyr process för att få permanent uppehållstillstånd i "mitt nya land". Vilket jag ändå tyckte var rimligt. Göra språktest och hälsoundersökning. Jag vet att det är skillnad från att söka asyl men så tänkte jag då i alla fall. Rimligt. Bryter jag grovt mot lagen dessutom kommer jag bli utvisad bums. Så jag röstade SD sist.

Nu i år blir det KD. För att jag gillar Ebba. Och olika intervjuer jag sökt upp och kollat på osv... Men man är inte jätteinsatt längre när man bor på andra sidan jordklotet.
Oj, aldrig hört om att man måste göra en hälsoundersökning för att få permanent uppehållstillstånd. Vad kollar de då? Vad händer om man är sjuk eller skadad?

Vad händer om Sverige inte tar emot dig när du utvisas? Om du begått ett brott eller har dålig hälsa som kommer att belasta svensk ekonomi, kommer ju inte Sverige att ta emot dig med en fortsättning av SD/Tidös politik?

Jag har definitivt röstat på S och MP tidigare men jag är osäker på om jag har röstat på V tidigare 🤔 Men det blir dem i år iallafall.

Liknande trådar

• Står du i kö i Bostadsförmedlingen i Stockholm?
  • Skillnaden mellan V och MP
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Miljö- och klimatpolitik

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka