Hur många schbrak har ni...?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chokladmonster =)
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 2 807
Sv: Hur många schbrak har ni...?

Hoppla poppla jag sitter och funderar på hur många schabrak jag har och håll i dig jag har ca:40-45 stycken men då är det till 2 hästar :angel: :angel:
En stor häst och en ponny :rofl:

Skönt att höra att det är fler än jag som har många schabrak! Det roligaste som finns! Jag vet att jag har 17 st, om jag inte glömmer något. Mitt bästa är faktiskt ett creme-färgat från Börjes, (75:- :eek: ) Snyggt, och har hållt i många tvättar!
Tre stycken har looney-tunes figurer på sidan... :love:

haha då måste du va värst vi andra har ju nåt att använda schabraken till iallfall :p

Jag använder 1 tjockt vinrött sammetschabrak, 1 svart med lila passpoal och 1 beige med brun kant och svart passpoal.

jag har inga. Har ingen användning för schabrak men har en himla massa sel-ludd

Jag har 6 schabrak och 2 vojlockar.
Det är lite dåligt med tvättmöjligheterna, så jag behöver ändå fler. Minst 10 skulle vara bra... :)

Jag och syrran har runt 25 stycken ihop, vi brukar låna av varandra.
De allra flesta är allroundschabrak eftersom jag köpte rätt många sådan förut när jag red syrrans ponny och då hade allroundsadel. Nu så har jag dressyrsadel till min häst och har endast 3 dressyrschabrak till henne (ett beigt, ett brunt och ett marinblått).
Vi har även runt 5-6 stycken flatback schabrak med det är ju bara syrran som använder dessa eftersom det bara är hon som har hoppsadel.

På tok för många för att våga räkna iallafall. skulle gissa på 30 +. Men inte ett enda likadant :banana:

ändå har jag sålt en hel drös med schabrak som inte används eller som blivit gamla och slitna.

hmm ska tänka----

inte så många om man jämför med vissa här
:p

Använder 7 schabrak av olika färger, sen har jag väl 2-3 som ligger o skräpar och en vojlock. Vojlock är så fult !

Har gasnka många efter många år med olika hästar som passar i olika färger :) :)

*HorseWare pad, typ polypad i grönt :love:
*Hööks gråa hoppschabrak, små rutor
*2 eskdaronschabrak som jag fick till min pålle
*Ett schabrak med looney tunes mexikanska mus på
*treadstone hoppschabrak
*Hansbo ylleschabrak med insida i bomull :love:

Diverse vojlockar och schabrak som är urtvättade, blekta eller helt ok fast som inte används så jättemycket...

det vet jag faktiskt inte. bra idé ja ska räkna dom sen :banana:

Ca 25st:o
Då har jag bara ägt hästen 9 mån och hästen har varit skaddad i8:(

Till ponnyn hade jag över 50st:p

Jag har nog ett 10 -15 stycken och jag har inte ens någon egen häst =P
De flesta kommer från Equality line
och några från jacson, hansbo eller liknande de är ungefär 50/50 tävling eller vardags schabrak.

Har nog drygt 15 stycken tror jag, kanske 20.. De går åt, i alla fall sommartid när man måste byta ofta och inte orkar tvätta..

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 926
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 919
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 107
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka