hur mäter man bomvidd

moiran

Trådstartare
har länge funderat på att sälja min gamla dressyrsadel för att få en grundplåt till en ny. men det var en hel del år sedan jag köpte den, och jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad det är för bomvidd på den. tror den kallades "vid" eller nåt i den stilen (en kieffer, har de ens sådana bomvidds'bestämningar'?), men jag är så osäker man kan vara. den är i alla fall för vid för min smalmankade häst. så, hur mäter man egentligen bomvidd? är det några mer mått man borde mäta upp och få med i annonsen för att underlätta för en eventuell köpare innan man skickar sadeln någonstans. känns ju bökigt om man skulle få den returnerad en massa gånger för att den inte passar. :crazy:

Sv: hur mäter man bomvidd

Kieffer görs bara i en bomvidd=normal. Detta eftersom det går att värma om bommen hos sadelmakare så att den passar den egna hästen. Skriv det i annonsen så vet eventuella spekulanter det ifall att just bomvidden skulle vara fel för hästen.

Liknande trådar

Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 671
Senast: Magnum
·
Utrustning Har försökt googla och letat i gamla trådar, men hittar inte det svar jag söker.. Jag har en Kieffer Lech Profi dressyrsadel som jag...
Svar
2
· Visningar
3 060
Senast: mollyphlox
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott... 2
Svar
20
· Visningar
7 756
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 107
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka