hur minskar man filer`?

Sahara

Trådstartare
Nu har jag lyckats få upp filmerna på datorn, men de är jättestora, hur minskar man dem? och hur gör man sedan för att lässa upp dem på internet eller skicka i mail?

Filmer eller filer?
Filer (bilder?) förminskar man enklast i photoshop el. imageready. Där kan du ändra både storlek rent fysiskt och i utrymme (upplösning, filformat).

Vill du sedan lägga upp bilden använder du enklast ett konto på tex www.photobucket.com och tar url-info därifrån och klistar in där du vill länka till din bild.

Ska du skicka i mail väljer du bara "bifoga fil" när du skriver nytt mail. Då får du bläddra till det ställe på din dator där bilden ligger.

Hoppas det var det du ville ha svar på :)

Tack. Men vet du hur man minskar filmer om de är väldigt stora, samt vart jag kan lägga upp dem??

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 032
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 411
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Hur skickar jag en videosnutt på 42 MB till en person som inte har FB? Där går det ju bra. För stor för SMS och mail enligt telefonen...
Svar
10
· Visningar
428
Senast: ameo
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
404
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka