Bukefalos 28 år!

Hur mkt drar ni ner på fodret vid löp?

H

Hot Shot

Vår tik har löpt två gånger och blivit skendräktig båda gångerna trots mkt motion och mindre mat. Maten har hon dragit ner på av sig själv tidigare men nu när vi har bytt foder verkar hon äta på som vanligt (började löpa idag och åt upp bägge målen). Undrar därför hur mkt man ska dra ner på fodret?
 
Sv: Hur mkt drar ni ner på fodret vid löp?

Jag drar inte ner på fodermängden någonting då jag inte märkt någon större skillnad de gånger jag gjort det. Det enda som gör att det blir skillnad här är just mängden motion.
 
Sv: Hur mkt drar ni ner på fodret vid löp?

Jag har aldrig dragit ner på fodergivan under tiklöp, har läst att man kan ge kalk om tiken får extrem skendräktighet ..

Hur tillförlitligt det är vill jag inte kommentera, du kanske kan googla?

Känns inte vidare schysst att dra ner på maten och samtidigt öka motionen, ska hunden gå hungrig är det tänkt ?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mkt drar ni ner på fodret vid löp?

Om hon blir så skendräktig att det är riktigt jobbigt för henne/de i närheten kanske det är läge att fundera på att kastrera?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 381
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: Bison
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 410
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp