Bukefalos 28 år!

Hur mkt ström drar en dator?

E

ecssory

Låt säga att jag har datorn på i ca 5 timmar dag...skulle det bli en stor ekonomisk skillnad om den stod på dygnet runt?

Det brukar ju alltid finnas en lapp vid sladden där det står hur mkt effekt som krävs, min dator är från 2000 och är ej utrustad med sådan lapp?
 
Sv: Hur mkt ström drar en dator?

Det är svårt att säga. Även om du hade haft en lapp (vanligt är 300W) så är det frågan om maxeffekten som nätaggregatet klarar. Datorn står inte och drar den effekten konstant. Sen exakt hur mycket effekt en normal dator drar i medel har jag inte ägnat någon större tanke åt.

Borde inte den här tråden vara i ett annat forum förresten...Datorer t.ex. :-)

Förresten brukar specifikationen för nätaggregatet sitta på en lapp som inte syns utan att ta bort datorhöljet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur mkt ström drar en dator?

ca 500:-/år enligt ett reportage på TV i standby läge om du använder den, vet ej :D
 
Sv: Hur mkt ström drar en dator?

500kr/år?!
Det är ju inte myche.

Stand by dygnet runt i ett år eller uträknat i x antal timmar/år?
 
Sv: Hur mkt ström drar en dator?

Programmet handlade om elförbrukning och de pratade om att hade man datorn på 24/365

ett nytt kylskåp drar runt 120/år (utan standby) :angel:
Dessa 2 kommer jag ihåg från programmet :D
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 136
Senast: Smurfoff
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 301
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 894
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp