Hur mycke vatten tål öronen

Rotterö

Trådstartare
Hur gör ni med era hundar när dom badar.
Om dom får vatten i öronen.

Jag är lite orolig för min lilla ramlade i från båten o fick vatten i öronen.
 
Sv: Hur mycke vatten tål öronen

vattnet rinner/skakas väl ut? min ena hund dyker frivilligt så det ska nog inte vara någon fara.
 
Sv: Hur mycke vatten tål öronen

Med tanke på att mina dyker och även står i strandkanten och doppar ner hela huvudet för att kika under ytan så är det nog ingen fara. :)
 
Sv: Hur mycke vatten tål öronen

Min stora har haft många öron inflammationer, Då vet sa att man ör vara försiktig med att få vatten i öronen. Då blir det ofta öron inflammatoion. Då skulle man hälla droppar öron rent sa han. Därför undrade jag nu hur ni gör .
 
Sv: Hur mycke vatten tål öronen

båda mina har fått vatten i öronen fler gånger än jag kan räkna, den ene varje gång han badar. jag har aldrig gjort något åt det och ingen av mina hundar har haft öroninflammation. det är nog bara om hunden har återkommande öroninflammationer som man behöver vara försiktig.
 
Sv: Hur mycke vatten tål öronen

Min hund har också haft en öroninflammation, i höstas.

Jag försöker låta öronen vara så mycket som möjligt, upplever att Belgarn blir geggig om jag är där med öronrens.
Han dyker och stoppar alltid ner hela ansiktet under vattnet, badar typ varje dag. Jag torkar ur öronen kanske 1 gång varannan vecka med en helt torr sådan här smink-pad typ, det verkar räcka, han är inte alls äcklig i öronen trots allt bad.
 
Sv: Hur mycke vatten tål öronen

Min lilla verkar som hon har ont i ett öra nu. Jag tror det beror på vattnet. Men jag vet inte. Får vänta någon dag så får ja se.
Det va ju vet som sa man skulle vara försiktig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 144
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Finns det? Med tålig menar jag att den ska klara av 37 kg explosiv boxer som både segdrar och kan göra rejäla ryck. Inte utfall mot...
Svar
12
· Visningar
889
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp