Hur mycket äldre är er kille/tjej än ni ??

myzzan

Trådstartare
Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !
 
Jag tycker att i vissa sammanhang kan åldern ha betydelse.
Jag är 39
Om jag skulle vilja ha barn så skulle jag inte välja någon som är tex 16 år äldre. Eftersom då skulle han vara 55.

Såna saker.

Sen kan personer kännas yngre eller äldre som personer.
 
Jag tycker att i vissa sammanhang kan åldern ha betydelse.
Jag är 39
Om jag skulle vilja ha barn så skulle jag inte välja någon som är tex 16 år äldre. Eftersom då skulle han vara 55.

Såna saker.

Sen kan personer kännas yngre eller äldre som personer.

De är ju sant , men jag trivs ju bra med han ! Han känns yngre förutom när han är gnällig då är de en gammal gubbe (humor ):D
 
Det skiljer 2 år mellan mig och min sambo. Någonstans därinne känner jag mig hemskt, hemskt främmande för att ge mig in i ett förhållande med stor åldersskillnad. Men när jag tittar mig omkring så inser jag att det förmodligen är jag som är knasig. Det verkar finnas alla möjliga åldersskillnader bland mina vänner och bekanta och det finns väl ingenting som tyder på att det ena skulle vara ett säkrare kort än det andra.
 
Han är 1,5 år äldre än mig (han fyller 34 snart, jag blir 33 i sommar/höst).
Min kompis är 4 år äldre än sin sambon (hon är den äldsta).
 
Har precis börjat träffa en kille,
Skiljer ett år emellan.
När jag var på dejtingsidan letade främst efter de som var i min ålder dvs några år äldre eller yngre än mig.

Jag blir inte attraherad av män betydligt äldre eller yngre.
 
Jag är 2 år yngre än partnern.

Det var 19 år mellan mina föräldrar (vilket jag inte har problem med rent principiellt, mamma var vuxen när hon träffade pappa) men när man blir äldre och verkligen tvingas inse vem som kommer att gå bort först... nej. Jag har nog halvt omedvetet och halvt medvetet undvikit relationer med stor åldersskillnad pga det.
 
Han är 12 år äldre än mig (jag är 33). Har aldrig haft någon pojkvän som varit yngre än mig, en var lika gammal, de andra 5-12 år äldre. Jag faller tydligen inte för ynglingar. :p

Jag tycker inte åldern spelar roll alls så länge båda är vuxna. Tänker faktisk aldrig på att min pojkvän är såpass mycket äldre, för mig känns det som vi är i precis samma ålder. :)

Män kan väl få barn när de är 55?? Hör ju om 70åringar som gör sina betydligt yngre fruar gravida.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 005
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 119
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 122
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp