Bukefalos 28 år!

Hur mycket äldre är er kille/tjej än ni ??

Då är jag inte ensam att ha en äldre kille fast de känns så ibland , men han har ju barnasinnet kvar som kommer fram lite då och då !
 
Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !

11 års åldersskillnad. Inget varken vi eller omgivningen tänker på eller lägger märke till direkt ofta. Tror det har mycket att göra med att hela min umgängeskrets har väldigt stor spridning i ålder, så en "gamling" mer eller mindre har inte gjort någon skillnad för mig :love:
 
11 års åldersskillnad. Inget varken vi eller omgivningen tänker på eller lägger märke till direkt ofta. Tror det har mycket att göra med att hela min umgängeskrets har väldigt stor spridning i ålder, så en "gamling" mer eller mindre har inte gjort någon skillnad för mig :love:

Gamling var det ja :D:D
 
Min sambo är fyra år äldre än mig :) När jag var 18 år var jag tillsammans med en kille som var åtta år äldre, vilket ju inte är jättestor åldersskillnad men det blev tydligt att jag var tonåring och han vuxen (även om jag i mångt och mycket var den mognare av oss...). Men han började liksom känna sig redo för barn, det gjorde INTE jag. Efter vi gjort slut träffade han en tjej som sen blev gravid rätt fort, är glad att det inte var jag ;)
 
Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !
Min man är 1 år och 4 månader yngre! Jag 25 och han 24.
 
Nu är jag singel, men som mest har det skilt 14 år i åldersskillnad för mig, och då var det han som var yngre. Vi hade jättekul ihop och hade jättebra sex, men i slutändan fallerade det pga åldersskillnaden.
 
Nu är jag singel, men som mest har det skilt 14 år i åldersskillnad för mig, och då var det han som var yngre. Vi hade jättekul ihop och hade jättebra sex, men i slutändan fallerade det pga åldersskillnaden.

Jag tror att det beror på var i livet man är. Jag är 38 och klar med barn och han med.
 
Just nu har jag ingen, men när jag hade var han 7 år äldre. Tror jag föredrar lite äldre, för de är oftast lite mognare/vuxnare än sina yngre motsvarigheter. :angel:
 
Jag ska inga barn ha, så det har inte med det att göra. ;)

Hahaha skulle inte jag heller ha men nog fasen har jag en ändå :angel:

Jag kommer aldrig att ångra honom men några fler blir det definitivt inte. Han är inget misstag han är det bästa jag gjort men fr min del hade det inte fungerat att träffa någon oavsett ålder om denna hade velat ha barn.
 
Det skiljer 17 år mellan oss och vi har varit tillsammans i ungefär 2 år nu och känt varandra i ca 3 år då vi var väldigt goda vänner först.
Eftersom jag är demi-sexuell/romantisk så tar det ett bra tag innan jag känner en person tillräckligt väl för att sådana känslor ska växa fram, så jag har ett tydligt mönster att bli tillsammans med personer som jag först varit väldigt goda vänner med och eftersom jag alltid haft vänner i alla olika åldrar var det nog bara en
tidsfråga innan hag fastnade för någon som var mycket yngre/äldre.

Jag skäms verkligen inte över vår ålderskillnad eller att det är jag som kvinna som är den som är äldst.
Vi fungerar så bra ihop, har en väldigt bra kommunikation, har en bra balans mellan att stötta varandra och ge varandra uttrymme att vara den vi är och vi trivs tillsammans, har många gemensamma intressen och samtalsämnena tar aldrig slut.

I tidigare förhållanden jag haft har det högst skiljt ett par år, så särskillt i början så funderade jag mycket runt vår ålderskillnad och vi pratade mycket om det och kom fram till att om det känns helt rätt och bra nu, varför hänga upp sig på vad som kan komma som kanske påverkar vår relation negativt och blir jobbigt att gå igenom pga att vi inte är lika gamla.
Det ändrar ju inte på vad vi har idag och jag skulle inte vilja missa att vara tillsammans med honom för allt i världen.

Någon som jag lärt mig är att jag släppt att en relation måste ha som mål eller förutsättning att den ska vara livslång för att den ska vara värd att satsa på.

Men nu är jag inte monogam, har varit seriemonogam i många år som jag ser på det, eftersom jag älskat mer än en person och på de visen att jag både har haft flera relationer efter varandra och samtidigt som jag har älskat mer än en person samtidigt.

Just nu är jag monogam med min partner, av många anledningar, men skulle det visa sig i framtiden att våra behov tex växer isär och vi fortfarande vill vara tillsammans så får vi se hur vi löser det då, kanske genom att återgå att vara polyamorösa igen.
 
Just nu har jag ingen, men när jag hade var han 7 år äldre. Tror jag föredrar lite äldre, för de är oftast lite mognare/vuxnare än sina yngre motsvarigheter. :angel:

Jo dom är vuxnare och mognare de märker jag bara på min , visst barnasinet har han kvar och har lyckats få in mig på andra spår !som han har sagt tex ut och rid med dig , mys med hästarna , åk nu till falsterbo horse show fast vi har haft semester samtidigt nästan så han har fått ge mig en spark där bak för jag själv tvekar
 
Har haft förhållanden med upp till 8 år yngre och 12 år äldre. Tycker inte att det har påverkat så jättemycket, men börjar bli så pass gammal att yngre är att föredra framför äldre ;). Är i samma ålder som min nuvarande partner, jag är 34 och han är 37.
 
Mina båda ex har varit två år äldre. De jag dejtat har oftast varit i min ålder +/- något år. Någon enstaka har varit 8-9 år äldre och där har min gräns gått egentligen. Men nu träffar jag en som är 14 år äldre... Skulle jag prompt vilja ha familj så kanske det inte känns idealiskt för egen del, men annars har jag egentligen inga betänkligheter om man trivs ihop.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 552
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 174
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 513
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp